pág. 9
pág. 613
pág. 14
pág. 30
pág. 36
"Do not block the way of inquiry": cultivating collective doubt through sustained deep reflective thinking
pág. 47
Filosofia para niños y niñas en la formación del profesorado de secundaria: un cambio irreversible de la mirada
pág. 62
Philosophy for children and dewey's aesthetics: A teacher educator's self-study through narrative inquiry
pág. 70
pág. 82
La filosofia con niños como jazz: un camino de improvisación para una nueva pedagogía
pág. 93
Taking it slow: enhancing wellbeing through philosophy for children
pág. 105
18th century scottish moral philosophers and children
Elaine Englehardt, Michael S. Pritchard
pág. 130
The limits of constructivism and the possibility of facilitating ethical dialogue in a community of inquiry: Avoiding the temptations of the ring of gyges
pág. 139
pág. 151
¿Tocando el alma?: Explorando una perspectiva para el trabajo filosófico con niñas, niños y jóvenes
pág. 163
Dissonance: Disagreement and critical thinking in P4/wC
pág. 178
P4C's rediscovery of the "Other side" of Aristotle's logic: An interpretative hypothesis
pág. 188
Un ¿diálogo? acerca del trabajo filosófico con niñas y niños: A proposito de la intervención de Gert Biesta en la Conferencia del ICPIC
pág. 204
Filosofia con niños y literatura: una alianza potente para la reflexión
pág. 214
Staying doubtful: How can philosophical inquiry in science at secondary school promote interdisciplinary reflection and epistemological awareness
pág. 226
pág. 237
End-in-Itself or means to an End?: Exploring the tensions between philosophising and schooling
pág. 250
pág. 264
pág. 271
Philosophy for/with chidren, religious education and education for spirituality: Steps toward a review of the literature
pág. 278
pág. 296
Embracing plurality: Wisdom and method in philosophy for children summer camps
Anastasia Anderson, Elizabeth Wilson, Joshua Friesen, Serena Gearey
pág. 308
Philosophy for children in Primary School Classrooms: The teacher's perspective
pág. 320
La escuela de pensamiento libre: Personas con discapacidad
pág. 333
pág. 341
A thinking culture: philosophy in public spaces
pág. 351
pág. 369
pág. 380
Abraçar com a alma: una experiência filósofica na Escola Joaquim da silva Peçanha, Duque de Caxias Rio de Janeiro, Brasil
Vanise Cássia Dutra Gomes, Edna Olimpia da Cunha, Walter Omar Kohan
pág. 391
pág. 404
Does philosophy for children make a difference?
Félix García Moriyón, Juan Botella, Diana Centeno Gutiérrez, Jara González Lamas
pág. 421
pág. 433
pág. 448
pág. 470
Research Methods in the Swedish project education for participation: Philosophizing back a "New" life after acquired injury
Ylva Backman, Teodor Gardelli, Viktor Gardelli, Caroline Strömberg, Asa Gardelli
pág. 482
pág. 492
pág. 504
pág. 515
Social and political aspects of democracy in the community of inquiry: connections between Lipman and Freire
pág. 523
Democratic education and educating for democracy: Perspectives on philosophy with children practice in Irish classrooms
pág. 532
pág. 544
pág. 554
pág. 564
Meeting the Needs of 21st Century Learners: critical thinking and game-Based philosophical inquiry
pág. 576
pág. 590
Filosofar con Natacha: nuevos recursos para el aula de FpN
pág. 602
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados