Aquesta publicació examina amb deteniment els mercats d'alimentació com una forma nova d'arquitectura i d'urbanisme que es van implantar a l'Europa urbana a començaments del segle XIX i es va generalitzar al continent amb la difusió dels mercats de ferro i vidre durant la segona meitat de segle. Aquests mercats van arribar a ser en una de les manifestacions més evidents de l'orgull municipal, de la innovació arquitectònica, de la renovació urbana i de les noves formes de comerç de la ciutat capitalista. Tanmateix, al segle XX molts d'aquests mercats van començar a declinar, i alguns van caure sota la piqueta i només sobreviuen en el record. N'hi ha d'altres que, en canvi, segueixen en peus, desafiant amb les velles estructures les noves formes de comerç. La seva història -encara viva a moltes ciutats- està en gran mesura per fer. Aquest llibre intenta fer un pas endavant en aquesta direcció.
Introducció: els mercats europeus com a creadors de ciutat
págs. 11-71
Londres i el mercat públic britànic: Alimentació urbana,forma arquitectònica i llenguatge cultural
págs. 73-104
págs. 105-140
págs. 141-168
págs. 169-196
Mercats coberts a la Itàlia liberal: una comparació entre quatre ciutats
págs. 197-232
págs. 233-262
págs. 263-298
Les Reines dels Mercats: cultura municipal i gènere al sector del comerçal detall d’aliments de Barcelona
págs. 299-328
Els mercats coberts a Alemanya: dels mercats de ferro als mercatscentrals de formigó
págs. 329-364
págs. 365-404
págs. 405-434
Lliçons d’Europa: Lliçons d’Europa: la reforma del mercat públic als Estats Unitsdurant el període progressista, 1894-1922
págs. 435-466
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados