págs. 3-20
págs. 21-34
Pierre Boulez incontra Paul Klee:: Structure Ia, un'opera d'arte"al limite del paese fertile"
págs. 35-60
Mediterranean Encounter:: Pablo Picasso, Igor Stravinsky and the Étude for Pianola (1917)
págs. 61-72
Konyus' "Metrotechtonism" and Yavorsky's "Modal Rhythm":: Parallels between music and architecture in early soviet music theory
págs. 73-94
Requiebros de Enrique Granados:: una fenomenología hermenéutica Ricoeuriana-Orteguiana de la imaginación en música
págs. 95-110
págs. 111-124
Musikdarstellungen im Sozialen Wohnungsbau.: Städtische Bildpolitik und die Freiräume künstlerischer Imagination am Beispiel der Wiener Gemeindebauten
Björn R. Tammen
págs. 125-148
Musical Pop-Art:: Cathy Berberien's Stipsody (1966)
págs. 149-166
págs. 167-192
Componer con colores:: el caso de Ligeti
págs. 193-210
págs. 211-220
Zwischen imagination und realität.: Bilder für orchester von Michael Denhoff
págs. 221-231
págs. 231-246
págs. 247-270
págs. 271-288
págs. 289-322
Plastic frames for new sounds:: Spanish avant-garde music and abstract painting in the mid-Franco Regime (1957-1963)
págs. 323-346
págs. 347-354
The Mexican Artistic Renaissance in the twentieth century:: Influences of revolutionary painting in the ballets of Carlos Chávez
págs. 355-366
Boguslaw Schaeffer et Ewa Synowiec: créateurs polonais de graphies musicales.: Deux generations - une même philosophie de l'art
págs. 367-386
Performing cubanity in sounds and images:: Cuban painting and music avant-garde through the Looking-Glass of MoMA in the early 1940s
págs. 387-410
págs. 411-432
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados