Periodo de publicación recogido
|
|
|
Transformations and Transfer: Preschool Children Understand Abstract Relations and Reason Analogically in a Causal Task
Mariel K. Goddu, Tania Lombrozo, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 91, Nº. 6, 2020, págs. 1898-1915
Young Children Are Wishful Thinkers: The Development of Wishful Thinking in 3- to 10-Year-Old Children
Adrienne O. Wente, Mariel K. Goddu, Teresa Garcia, Elyanah Posner, María Fernández Flecha, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 91, Nº. 4, 2020, págs. 1166-1182
Causal Learning Across Culture and Socioeconomic Status.
Adrienne O. Wente, Katherine Kimura, Caren M. Walker, Nirajana Banerjee, María Fernández Flecha, Bridget MacDonald, Christopher Lucas, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 3, 2019, págs. 859-875
Rational Higher-Order Belief Revision in Young Children.
Katherine Kimura, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 1, 2019, págs. 91-97
Explaining Constrains Causal Learning in Childhood
Caren M. Walker, Tania Lombrozo, Joseph J. Williams, Anna N. Rafferty, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 1, 2017, págs. 229-246
How Universal Are Free Will Beliefs? Cultural Differences in Chinese and U.S. 4- and 6-Year-Olds
Adrienne O. Wente, Sophie Bridgers, Xin Zhao, Elizabeth Seiver, Liqi Zhu, Alison Gopnik
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 87, Nº. 3, 2016, págs. 666-676
Learning to Learn From Stories: Children's Developing Sensitivity to the Causal Structure of Fictional Worlds
Caren M. Walker, Alison Gopnik, Patricia A. Ganea
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 1, 2015, págs. 310-318
Elizabeth Seiver, Alison Gopnik, Noah D. Goodman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 2, 2013, págs. 443-454
Sorting and acting with objects in early childhood: an exploration of the use of causal cues
Alison Gopnik, Thierry Nazzi
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 18, Nº. 3, 2003, págs. 299-317
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados