Periodo de publicación recogido
|
|
|
The field of history of education – from development to stagnation, crisis and perhaps a “new” beginning: the Czech example
Tomas Kasper
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 6, 2022 (Ejemplar dedicado a: History of Education. State of the Art in East and South East Europe), págs. 920-943
“Open air school”: A “new” space for educational school reform and life reform in the interwar period in czechoslovakia (sudeten german and czech examples)
Tomas Kasper
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 13, 2021 (Ejemplar dedicado a: Arquitectura escolar), págs. 179-215
The Sudetendeutsche Jugendgemeinschaft: the ideological and organisational platform of the Sudeten German youth movement and its means to create the Sudetendeutsche Volksgemeinschaft
Tomas Kasper
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 5, 2020 (Ejemplar dedicado a: Educating the Volksgemeinschaft Authoritarian ideals and school reforms in Europe’s fascist era), págs. 642-661
Historia scholastica (Czech Republic)
Tomas Kasper, Markéta Pánková
Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas / coord. por José Luis Hernández Huerta, Antonella Cagnolati, Andrés Payà Rico, 2022, ISBN 978-84-19376-32-9, págs. 207-214
Historia scholastica (Czech Republic)
Tomas Kasper, Markéta Pánková
Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas / coord. por José Luis Hernández Huerta, Antonella Cagnolati, Andrés Payà Rico, 2022, ISBN 9788419376336, págs. 207-214
Education in the laboratory of modernity: the example of the city of Wolfsburg
Tomas Kasper
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 2, 2022, págs. 313-316
Es reseña de:
Stadt macht Schule. Schulentwicklung im “Soziallabor” der Bundesrepublik
Göttingen : Wallstein Verlag, 2020
Tomas Kasper
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 2, 2022, págs. 317-320
Es reseña de:
Curriculum changes in the Visegrad four: three decades after the fall of communism
Münster : Waxmann Verlag, 2020
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados