Periodo de publicación recogido
|
|
|
Popular uses of violent pasts and historical thinking
Maria Grever, Karel Van Nieuwenhuyse
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 43, Nº 3, 2020 (Ejemplar dedicado a: Popular uses of violent pasts and historical thinking (Los usos populares de los pasados violentos y el razonamiento histórico)), págs. 492-500
Confronting “dark” colonial pasts: a historical analysis of practices of representation in Belgian and Congolese schools, 1945–2015
Denise Bentrovato, Karel Van Nieuwenhuyse
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 3, 2020, págs. 293-320
Chapter 6. The teaching of history in Federal Belgium: The interplay between politics and history curricula in a Nation-State in decline
Karel Van Nieuwenhuyse, J. L. Jadoulle, Tom De Paepe
Conflicts in History Education in Europe. Political context, history teaching, and national identity / Ander Delgado Cendagortagalarza (ed. lit.), Andrew Mycock (ed. lit.), 2023, ISBN 979-8-88730-251-5, págs. 121-144
Narrative templates disrupted?: The (dis)functioning of templates in a nation state in decline
Karel Van Nieuwenhuyse, Mathieu Bouhon
Reproducing, rethinking, resisting national narratives: a sociocultural approach to schematic narrative templates / coord. por Ignacio Brescó de Luna, Floor Van Alphen, 2022, ISBN 9781648026614, págs. 97-115
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados