InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
National language in a globalised world: are L1 and L2 adolescents in Iceland more interested in learning English than Icelandic?
Elin Thordardottir
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 45, Nº. 2, 2024, págs. 273-288
Verbal fluency in bilingual school-age children: Looking at switching, clustering, and the effect of language experience
Myrto Brandeker, Elin Thordardottir
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 27, Nº. 3, 2023, págs. 374-393
Nonword repetition to identify DLD in older school-age children: A french nonword repetition test with word-like and nonword-like items from 2 to 8 syllables
Elin Thordardottir, Heather Reid
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Nº 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Le trouble développemental du langage), págs. 59-79
Are background variables good predictors of need for L2 assistance in school?: Effects of age, L1, amount, and timing of exposure on Icelandic language and nonword repetition scores
Elin Thordardottir
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 4, 2020, págs. 400-422
Amount trumps timing in bilingual vocabulary acquisition: Effects of input in simultaneous and sequential school-age bilinguals
Elin Thordardottir
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 23, Nº. 1, 2019, págs. 236-255
Implementing evidence based practice with limited evidence: the case of language intervention with bilingual children
Elin Thordardottir
Revista de logopedia, foniatría y audiología, ISSN 0214-4603, Vol. 37, Nº. 4, 2017, págs. 164-171
The relationship between bilingual exposure and vocabulary development
Elin Thordardottir
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 15, Nº. 4, 2011, págs. 426-445
A working memory, not bilingual advantage, in controlled attention
Mahchid Namazi, Elin Thordardottir
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 5, 2010 (Ejemplar dedicado a: INTERACTIVE INFLUENCES IN BILINGUAL PROCESSING AND DEVELOPMENT), págs. 597-616
Phaedra Royle, Elin Thordardottir
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 29, Nº 3, 2008, págs. 341-365
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados