InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Beyond monolithic colonialism: a defiant Scot against British elitism, Thomas Munro’s policies on education and employment of Indians
Parimala V. Rao
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 59, Nº. 6, 2023, págs. 1309-1326
Entangled Histories of Reforms: Scottish Radicalism of Joseph and Allen Octavian Hume and Indian Education
Parimala V. Rao
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 9, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: 50 years of the publication of Paulo Freire’s ‘Pedagogy of the Oppressed’ and Ivan Illich’s ‘Deschooling Society’), págs. 188-206
Shin’ichi Suzuki, Parimala V. Rao
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 7, Nº. 2 (July-December), 2020 (Ejemplar dedicado a: Mobility of Scholars, Expansion of Linguistic / Cognitive Space, and Translation. Asian Education in Modern Time), págs. 1-3
Myth and Reality in the History of Indian Education
Parimala V. Rao
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 6, Nº. 2, 2019 (Ejemplar dedicado a: Society, Education and Elites in Europe during 19th and 20th Century), págs. 217-234
The Asian Examples and Perspectives
Shin’ichi Suzuki, Parimala V. Rao
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 5, Nº. 2, 2018 (Ejemplar dedicado a: Diversity and trans-national connections in the history of modern education in Asia), págs. 1-10
Modern education and the revolt of 1857 in India
Parimala V. Rao
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 52, Nº. Extra 1-2, 2016 (Ejemplar dedicado a: ISCHE (London): education, war and peace / coord. por María del Mar del Pozo Andrés; Gary McCulloch (ed. lit.), Georgina Brewis (ed. lit.)), págs. 25-42
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados