InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Self-efficacy, motivation and academic satisfaction: The moderating role of the number of friends at university
Mara Morelli, Roberto Baiocco, Stefano Cacciamani, Antonio Chirumbolo, Vittore Perrucci, Elena Cattelino
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 35, Nº. 3, 2023, págs. 238-247
Need satisfaction in intergroup contact: A multinational study of pathways toward social change
Tabea Hässler, Johannes Ullrich, Simone Sebben, Nurit Shnabel, Michelle Bernardino, Daniel Valdenegro Ibarra, Colette Van Laar, Roberto González, Emilio Paolo Visintin, Linda R. Tropp, Ruth K. Ditlmann, Dominic Abrams, Anna Lisa Aydin, Adrienne Pereira, Hema Preya Selvanathan, Jorina von Zimmermann, Nóra Anna Lantos, Mario Sainz Martínez, Andreas Glenz, Anna Kende, Hana Oberpfalzerová, Michal Bilewicz, Marija Branković, Masi Noor, Michael H. Pasek, Steven C. Wright, Iris Zezelj, Olga Kuzawinska, Edona Maloku, Sabine Otten, Pelin Gür, Orly Bareket, Dinka Corkalo Biruski, Luiza Mugnol Ugarte, Evgeny N. Osin, Roberto Baiocco, Jonathan E. Cook, Maneeza Dawood, Lisa Droogendyk, Angélica Herrera Loyo, Margareta Jelić, Kaltrina Kelmendi, Jessica Pistella
Journal of Personality and Social Psychology, ISSN 0022-3514, ISSN-e 1939-1315, Vol. 122, Nº. 4, 2022, págs. 634-658
Academic Failure: Individual, Organizational, and Social Factors
Mara Morelli, Antonio Chirumbolo, Roberto Baiocco, Elena Cattelino
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 27, Nº. 2, 2021, págs. 167-175
Verbal, physical, and relational peer victimization: The role of immigrant status and gender
Jessica Pistella, Emma Baumgartner, Fiorenzo Laghi, Marco Salvati, Nicola Carone, Fausta Rosati, Roberto Baiocco
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 32, Nº. 2, 2020, págs. 214-220
Il ruolo dei tratti callous unemotional nella dating violence in coppie adolescenti
Mara Morelli, Giuseppe Crea, Roberto Baiocco, Antonio Chirumbolo
Orientamenti pedagogici: rivista internazionale di scienze dell'educazione, ISSN 0030-5391, Vol. 66, Nº. 4, 2019, págs. 723-744
Fiorenzo Laghi, Antonia Lonigro, Emma Baumgartner, Roberto Baiocco
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 24, Nº. 1, 2018, págs. 26-30
Forgiveness and friendship protect adolescent victims of bullying from emotional maladjustment
Barbara Barcaccia, Susanna Pallini, Roberto Baiocco, Marco Salvati, Angelo Maria Saliani, Barry Howard Schneider
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 30, Nº. 4, 2018, págs. 427-433
Bullying and the detrimental role of un-forgiveness in adolescents’ wellbeing.
Barbara Barcaccia, Barry Howard Schneider, Susanna Pallini, Roberto Baiocco
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 29, Nº. 2, 2017, págs. 217-222
Barbara Barcaccia, Tyler Schaeffer, Viviana Balestrini, Fabio Rizzo, Francesca Mattogno, Roberto Baiocco, Francesco Mancini, Barry Howard
Terapia psicológica, ISSN 0718-4808, ISSN-e 0716-6184, Vol. 35, Nº. 3, 2017, págs. 213-222
Sexting, psychological distress and dating violence among adolescents and young adults
Mara Morelli, Dora Bianchi, Roberto Baiocco, Lina Pezzuti, Antonio Chirumbolo
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 28, Nº. 2, 2016, págs. 137-142
La transition vers la parentalité des familles homoparentales. Recherche et Implications cliniques.
Salvatore D'Amore, Roberto Baiocco
Cahiers critiques de therapie familiale et de pratiques de reseaux, ISSN 1372-8202, Nº. 52, 2014, págs. 41-56
Suicidal ideation in Spanish and Italian lesbian and gay young adults: the role of internalized sexual stigma
Roberto Baiocco, Salvatore Ioverno, Rita Cerutti, Federica Santamaria, Lilybeth Fontanesi, Vittorio Lingiardi, Emma Baumgartner, Fiorenzo Laghi
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 26, Nº. 4, 2014, págs. 490-496
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados