InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Between academic resilience and burnout: the moderating role of satisfaction on school context relationships
Luciano Romano, Piermarco Consiglio, Giacomo Angelini, Caterina Fiorilli
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 11, Nº. 3, 2021, págs. 770-780
Adolescents’ school burnout: a comparative study between Italy and Switzerland
Piera Gabola, Nicolas Meylan, Marine Hascoët, Simona De Stasio, Caterina Fiorilli
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 11, Nº. 3, 2021, págs. 849-859
Academic resilience and engagement in high school students: the mediating role of perceived teacher emotional support
Luciano Romano, Giacomo Angelini, Piermarco Consiglio, Caterina Fiorilli
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 11, Nº. 2, 2021, págs. 334-344
Intercultural practices and inclusive education in Europe: Can migration be a resource for individual and societal development?
Ylenia Passiatore, Sabine Pirchio, Giuseppe Carrus, Fridanna Maricchiolo, Caterina Fiorilli, Francesco Arcidiacono
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 34, Nº 1, 2019, págs. 209-224
La comprensione delle emozioni e la qualità degli scambi interattivi in bambini popolari e rifiutati
Simona De Stasio, Maria Cristina Rappazzo, Cristiana Rolli, Caterina Fiorilli, Carlo Di Chiacchio
Orientamenti pedagogici: rivista internazionale di scienze dell'educazione, ISSN 0030-5391, Vol. 60, Nº. 354, 2013, págs. 895-908
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados