Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Replace band theory in introductory chemistry
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 89, Nº 6, 2012, pág. 694
Polymeric, Metallic and Other Glasses in Introductory Chemistry.
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 85, Nº 10, 2008, págs. 1377-1380
Introductory Chemistry Needs a Revolution
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 82, Nº 11, 2005, págs. 1615-1616
Stephen J. Hawkes, Richard W. Ramette
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 81, Nº 12, 2004, pág. 1715
Formula for Ammonia Monohydrate
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 81, Nº 11, 2004, pág. 1569
Chemistry Is Not a Laboratory Science
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 81, Nº 9, 2004, pág. 1257
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 81, Nº 9, 2004, pág. 1265
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 81, Nº 1, 2004, págs. 14-15
Vicente Fern&aacuate;ndez, Frank Rioux, Stephen J. Hawkes, Victor G. Mossotti, Addison Ault, David Tudela, J. C. Cited
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 80, Nº 12, 2003, págs. 1380-1383
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 79, Nº 2, 2002, pág. 162
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 78, Nº 12, 2001, pág. 1686
Standardizing Iodine (about J. Chem. Educ. 1999, 76, 1421-1422)
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 12 (December), 2000, págs. 1557-1558
Easy Derivation of pH Is Approximately Equal To (pKa1 + pKa2) / 2 Using Autoprotolysis of HA-:: Doubtful Value of the Supposedly More Rigorous Equation
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 9 (September), 2000, págs. 1183-1183
Glass Doesn't Flow and Doesn't Crystallize and It Isn't a Liquid
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 7 (July), 2000, págs. 846-846
What Chemistry to Teach Engineers?
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 3 (March), 2000, págs. 321-321
Complexation calculations are worse than useless
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 76, Nº 8, 1999, págs. 1099-1100
There is no perceptible inflection at the triple point
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 76, Nº 2, 1999, pág. 226
What should we teach beginners about soluability and soluability products?
Stephen J. Hawkes, Ronald DeLorenzo
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 75, Nº 9, 1998, págs. 1179-1181
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 74, Nº 11, 1997, pág. 1374
Graham's law and perpetuation of error
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 74, Nº 9, 1997, pág. 1069
All Positive Ions Give Acid Solutions in Water
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 73, Nº 6 (June), 1996, págs. 516-517
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 73, Nº 5 (May), 1996, págs. 421-423
pKw Is Almost Never 14.0:: Contribution from the Task Force on the General Chemistry Curriculum
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 72, Nº 9 (September), 1995, págs. 799-802
Raoult's law is a deception
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 72, Nº 3, 1995, págs. 204-205
Distorted Chromatographic Peaks
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 71, Nº 12 (December), 1994, págs. 1032-1033
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 71, Nº 9 (September), 1994, págs. 747-748
Stephen J. Hawkes
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 70, Nº 10, 1993, págs. 836-837
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados