Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Daeun Park, Alisa Yu, Sarah E. Metz, Eli Tsukayama, Alia J. Crum, Angela L. Duckworth
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 89, Nº. 6, 2018, págs. 2059-2069
The “Batman Effect”: Improving Perseverance in Young Children
Rachel E. White, Emily O. Prager, Catherine Schaefer, Ethan Kross, Angela L. Duckworth, Stephanie M. Carlson
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 5, 2017, págs. 1563-1571
A stitch in time: strategic self-control in high school and college students
Angela L. Duckworth, Rachel E. White, Alyssa J. Matteucci, Annie Shearer, James J. Gross
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 108, Nº. 3, 2016 (Ejemplar dedicado a: Motivating Classroom Learning), págs. 329-341
Using wise interventions to motivate deliberate practice.
Lauren Eskreis Winkler, Elizabeth P. Shulman, Victoria Young, Eli Tsukayama, Steven M. Brunwasser, Angela L. Duckworth
Journal of Personality and Social Psychology, ISSN 0022-3514, ISSN-e 1939-1315, Vol. 111, Nº. 5, 2016, págs. 728-744
Spontaneous Self-Distancing and Adaptive Self-Reflection Across Adolescence
Rachel E. White, Ethan Kross, Angela L. Duckworth
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 4, 2015, págs. 1272-1281
Boring but important: A self-transcendent purpose for learning fosters academic self-regulation.
David Scott Yeager, Marlone D. Henderson, David Paunesku, Greg M. Walton, Sidney D�Mello, Brian James Spitzer, Angela L. Duckworth
Journal of Personality and Social Psychology, ISSN 0022-3514, ISSN-e 1939-1315, Vol. 107, Nº. 4, 2014, págs. 559-580
Angela L. Duckworth, Patrick D. Quinn, Eli Tsukayama
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 2, 2012, págs. 439-451
Self-discipline gives girls the edge: Gender in self-discipline, grades, and achievement test scores
Angela L. Duckworth, Martin E. P. Seligman
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 98, Nº. 1, 2006, págs. 198-208
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados