InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Investigating the intersection of poverty and race in gifted education journals: A 15-year analysis
Ramon B. Goings, Donna Y. Ford
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 62, Nº 1, 2018 (Ejemplar dedicado a: Gifted students from low income households / Joyce Vantassel-Baska (ed. lit.), Tamra Stambaugh (ed. lit.)), págs. 25-36
Culturally different students in special education: Loking backward to move forward
Donna Y. Ford
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 78, Nº. 4, 2012, págs. 391-405
Introduction to special issue: Culturally diverse exceptional students: remembering the past, looking toward the future
Donna Y. Ford
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 74, Nº. 3, 2008 (Ejemplar dedicado a: Culturally diverse exceptional students: remembering the past, looking toward the future), págs. 262-263
Culturally and linguistically diverse students in gifted education: recruitment and retention issues
Donna Y. Ford, Tarek C. Grantham, Gilman W. Whiting
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 74, Nº. 3, 2008 (Ejemplar dedicado a: Culturally diverse exceptional students: remembering the past, looking toward the future), págs. 289-306
Nondiscriminatory Assessment: Considerations for Gifted Education
Donna Y. Ford, Laurice M. Joseph
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 50, Nº 1, 2006, págs. 42-51
Increasing Minority Children's Participation in Gifted Classes Using the NNAT: A Response to Lohman
Donna Y. Ford, Jack A. Naglieri
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 49, Nº 1, 2005, págs. 29-36
Recruitment Is Not Enough: Retaining African American Students in Gifted Education
H. Richard Milner, James L. Moore III, Donna Y. Ford
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 49, Nº 1, 2005, págs. 51-67
Black and hispanic students: cultural differences within the context of education
Donna Y. Ford
Handbook of educational psychology, 2016, ISBN 978-0-415-89482-1, págs. 364-377
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados