Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Normativa europea per al desenvolupament de la competència digital en el marc de l'estratègia “Europa 2020-2030”

    1. [1] <p>Universidad de Extremadura</p>
  • Localización: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, ISSN-e 2659-9031, Nº. 33, 2024, págs. 43-57
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • European regulations for the development of digital competence within the framework of the “Europe 2020-2030” strategy
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Els canvis esdevinguts les darreres dècades relacionats amb la digitalització i el desenvolupament de competències han fet necessària l'aprovació d'una normativa reguladora per aconseguir que la ciutadania de la Unió Europea es perfili com a ciutadania competent. Per aquest motiu, i per democratitzar el desenvolupament de competències, i més encara la competència digital, la Comissió Europea ha liderat el desenvolupament de plans estratègics per a l'acció que han estat adaptats, per implementar-los, als països membres de la UE. En aquest sentit, el propòsit d'aquest estudi ha estat identificar i analitzar la normativa existent a la UE i a Espanya per conèixer els mecanismes de promoció de competències i escenaris digitals en el marc de l'Agenda 2030. La tècnica utilitzada ha estat el anàlisi de contingut, pròpia de la metodologia qualitativa. L'instrument per a la recollida i l'anàlisi de les dades ha estat una matriu descriptiva. Com a resultat, s'ha perfilat la normativa al respecte, identificant-ne la contribució a l'assoliment dels objectius de l'Agenda. Les conclusions posen de manifest com, tot i que hi ha nombrosos plans per a l'acció, són molts els objectius que encara queden per complir per assolir les metes definides a l'Agenda 2030 per a la digitalització dels territoris i les persones.

    • English

      ABSTRACT: Changes occurred in recent decades related to digitalization and the development of skills have made necessary to approve regulatory regulations to ensure that European Union citizens emerge as competent citizens. For this reason, and to democratize the development of skills, and even more so digital skills, the European Commission has led the development of strategic plans for action that have been adapted, for implementation, in the EU member countries. In this sense, the purpose of this study has been to identify and analyze the existing regulations in the EU and in Spain to understand the mechanisms for promoting digital skills and digital scenarios within the framework of the 2030 Agenda. The technique used has been content analysis, typical of qualitative methodology. The instrument for data collection and analysis has been a descriptive matrix. As a result, the regulations in this regard have been outlined, identifying their contribution to achieving the objectives of the Agenda. The conclusions show how, even though there are numerous plans for action, there are many objectives that still need to be met to achieve the goals defined in the 2030 Agenda for the digitalization of territories and people.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno