Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Papel de la tecnología e innovación en la formación y mejora continua del profesorado de Lengua Española de Educación Primaria

    1. [1] Universitat Pompeu Fabra

      Universitat Pompeu Fabra

      Barcelona, España

    2. [2] Universitat d'Alacant

      Universitat d'Alacant

      Alicante, España

  • Localización: Nuevas investigaciones educativas para definir la enseñanza y el aprendizaje / coord. por Rosabel Martínez Roig, Cristina Pulido Montes, Borja Mateu Luján, 2024, ISBN 978-84-1079-033-9, págs. 121-128
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • In this paper we present the results of the assessment of the implementation of a linguistic subject –“Didáctica de la Lengua para la enseñanza primaria. Hablar y leer para escribir”- in the framework of a Teacher Training-Master program organized by the IUOGM and IGlobal under the Dominican Republic INAFOCAM’s umbrella. Data gathered from three questionnaires administered before, during and after course teaching to the target group of on service teachers, allowed us, teacher-researchers, to assess and improve the quality and adequacy of materials, procedures and assessing implemented in the four weeks hybrid-program. Since the experience assessed was a pilot course, their implications have been relevant for refining the final edition, as described in the paper.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno