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Resumen de Asymmetries in Child Foreign Language Acquisition: Production and Interpretation of L2 English Subjects

Elisabet Pladevall Ballester, Eloi Puig Mayenco, Susagna Tubau Muntañá, Montserrat Capdevila i Batet

  • español

    La adquisición infantil del lenguaje en contextos de lengua extranjera con exposición limitada es un proceso lento, caracterizado por estadios iniciales más largos que en L2 o aprendices adultos. Este contexto de aprendizaje proporciona información sobre la naturaleza del proceso de adquisición y cómo se refleja en los datos. Este estudio investiga la interpretación y producción de sujetos pronominales en inglés no nativo por parte de aprendices jóvenes de inglés como lengua extranjera (37 aprendices de 9-10 años, bilingües catalán/castellano). Mientras los resultados muestran sujetos nulos transferidos de la L1 en la tarea de interpretación, éstos son menores en la tarea de producción.

    Las asimetrías encontradas parecen estar relacionadas con la naturaleza de la producción de estructuras pre-aprendidas, lo que enmascara la gramática de sujetos nulos de los aprendices en esta tarea. Nuestros datos contribuyen a la caracterización del desarrollo de una lengua extranjera en un contexto de aprendizaje temprano.

  • English

    Child language acquisition in foreign language contexts with limited exposure is often a slow process where initial stages of development last longer than in L2 contexts or in adult learners.

    Exploring this context may provide insights into the nature of the acquisition process and how it is reflected in the data. This study explores young learners’ subject pronoun interpretation and realization in their non-native English. Thirty-seven Catalan/Spanish foreign language learners of English, aged nine to ten were tested on their grammatical knowledge of subjects (interpretation and production tasks). Whereas children show null subjectstransferred from their L1 in the interpretation task, rates of null subjects are lower in production. The asymmetries found appear to be linked to the nature of the production of pre-learned structures, which masks the null subject grammars of the learners in this task. Our data contribute to the characterization of foreign language development in an early learning context.


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