Valencia, España
Durante el curso 2020-2021, la docencia presencial tuvo que adaptarse al ámbito virtual para cumplir con las recomendaciones sanitarias derivadas de la pandemia de COVID-19. Tras volver a la modalidad presencial, es posible evaluar el impacto de la semipresencialidad sobre los resultados de aprendizaje derivados de las sesiones de laboratorio. Se ha llevado a cabo una comparación del rendimiento del alumnado observado en ambosentornos, para el caso particular de la asignatura de laboratorio Experimentación en Ingeniería Química II, que se imparte en el Grado de Ingeniería Química, en la Escuela Superior de Ingenieros Industriales (ETSII) de la Universitat Politècnica de València (UPV).
During the academic year 2020-2021, face-to-face teaching had to be adapted to the virtual environment to meet with the requirements of the health recommendations derived from the COVID-19 pandemic. After the returning to the face-to-face mode, it is now possible to evaluate the impact of the semi-virtual teaching on the learning outcomes within laboratory practice sessions. A comparative between the students performance in a semi-virtual and a presential teaching environment has been conducted. This has been specifically applied to the laboratory subject Experimentation in Chemical Engineering II, which is teached in the Bachelor of Chemical Engineering Degree. This degree is taught in the Superior Technical School of Industrial Engineers (ETSII) of the Universitat Politècnica de València (UPV).
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados