Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Perspectives docents i investigadores sobre l’ensenyament de llengües estrangeres:: Entrevista amb la Dra. Begoña Bellés-Fortuño

Lucía Bellés Calvera, Ana Isabel Martínez Hernández

  • català

    Begoña Bellés-Fortuño és professora titular del Departament d'Estudis Anglesos de la Universitat Jaume I (UJI). Actualment, és directora de l'Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA) de la Universitat Jaume I. Recentment, també ha estat al capdavant de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital a Castelló. Va ser becària Morley a l’English Language Institute (ELI) de la Universitat de Michigan (Ann Arbor, EUA) el 2007, on va treballar junt amb l'equip MICASE. Els seus interessos de recerca se centren en l'Anàlisi del Discurs, i més concretament, en el discurs acadèmic tant escrit com parlat, així com en el discurs mèdic i les trobades de comunicació a l'entorn clínic. Ha coeditat el volum Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms CLIL and EMI Approaches (Palgrave MacMillan, 2021). Entre les seues publicacions recents trobem Multimodality in medicine: How university medical students approach informative leaflets (2018) o Popular Science Articles vs Scientific Articles: A Tool for Medical Education (2016).

  • English

    Begoña Bellés-Fortuño is a senior lecturer in the Department of English Studies at Universitat Jaume I (UJI). She is currently the Director of the Interuniversity Institute of Modern Applied Languages (IULMA) at Universitat Jaume I. She has also occupied a head position in the Regional Ministry of Innovation, Universities, Science and Digital Society. She was a Morley Scholar in the English Language Institute (ELI) at the University of Michigan (Ann Arbor, USA) in 2007, where she worked together with the MICASE team. Her research interests are focused on Discourse Analysis, and more concretely, academic discourse both written and spoken, as well as on medical discourse and clinical setting communication encounters. She has co-edited the volume Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms CLIL and EMI Approaches (Palgrave MacMillan, 2021). Recent publications include Multimodality in medicine: How university medical students approach informative leaflets (2018) or Popular Science Articles vs Scientific Articles: A Tool for Medical Education (2016).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus