Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


E-learning strategies to support databases courses: a case study

    1. [1] Universidad de Valladolid

      Universidad de Valladolid

      Valladolid, España

  • Localización: eUniverSALearning, Congreso Internacional de Tecnología, Formación y Comunicación: actas del 1er Congreso Internacional. Salamanca, 12-15 de Septiembre 2007 / Antonio López Eire (dir.), Francisco José García Peñalvo (ed. lit.), Antonio Miguel Seoane Pardo (ed. lit.), Erla Mariela Morales Morgado (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-930218-4-9, págs. 127-130
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • This paper presents a case study where competitive e-learningstrategies are used in an undergraduate Database course in order to develop inuniversity students the capacity to actively research and leadership in their ownlearning process. The experience is based on the use of the QUEST system.This tool presents both individual and group work environments in which a setof intellectual “challenges” must be solved in a time-constrained way.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno