Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Learning 2.0: concepts and experiences

    1. [1] Universitat Oberta de Catalunya

      Universitat Oberta de Catalunya

      Barcelona, España

  • Localización: eUniverSALearning, Congreso Internacional de Tecnología, Formación y Comunicación: actas del 1er Congreso Internacional. Salamanca, 12-15 de Septiembre 2007 / Antonio López Eire (dir.), Francisco José García Peñalvo (ed. lit.), Antonio Miguel Seoane Pardo (ed. lit.), Erla Mariela Morales Morgado (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-930218-4-9, págs. 107-110
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • E-learning arises in all educative contexts and levels with the use ofinformation and communication technologies and massive access to internetconnected computers. On the other hand, the fast development of socialnetworking tools and web 2.0 technologies are producing an evolution of e-learning towards what is called a learning 2.0 paradigm. In this short paper weshall present the main technologies and pedagogical issues related to that newway of learning and how we can use them to improve the acquisition ofcompetences and new knowledge.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno