En este artículo caracterizamos las implicaciones didácticas del ‘cambio curricular’ para la química escolar en Chile. Nos referimos a la asignatura de Ciencias para la Ciudadanía, con la finalidad de justificar nuestra perspectiva de una «Química ciudadana». Intentamos respondernos: i) ¿qué química esperamos que aprendan los estudiantes con esta nueva asignatura?; ii) ¿qué estrategias de aula serían más apropiadas para esta nueva mirada de las ciencias?, y iii) ¿qué desafíos se plantean para la formación del profesorado de química? Finalmente, planteamos algunas propuestas que pueden promover aprendizajes de calidad en la enseñanza de la química en Chile
En aquest article caracteritzem les implicacions didàctiques del ‘canvi curricular’ de la química escolar a Xile. Ens referim a l’assignatura de Ciències per a la Ciutadania, amb la finalitat de justificar la nostra perspectiva d’una «Química ciutadana». Intentem respondre’ns: i) quina química esperem que aprenguin els estudiants amb aquesta nova assignatura?; ii) quines estratègies d’aula serien més apropiades per a aquesta nova mirada de les ciències?, i iii) quins reptes es plantegen per a la formació del professorat de química? Finalment, plantegem algunes propostes que poden promoure aprenentatges de qualitat en l’ensenyament de la química a Xile
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