Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de English teachers’ experiences about online teaching during the Covid-19 pandemic

Katherine Micaela Caizaluisa Alvarado, Daniela Cristina Villamarín Ortiz, Paulina Alexandra Arias Arroyo, Fabiola Cando Guanoluisa

  • español

    This qualitative descriptive study aimed to describe the English teachers’ experiences in online English language teaching during Covid-19 pandemic. Data was collected by interviewing eight EFL teachers from seven Ecuadorian educational institutions: four public and three private institutions during the 2020-2021 school year. Main findings show that teachers used Microsoft Teams, WhatsApp, Google Classroom, and Zoom for virtual classes. They also used Microsoft PowerPoint and Prezi to create teaching material and Google Forms for online assessment. In addition, several teaching strategies were applied: songs, games, videos, grapho-plastic activities, and games. The study also found that teachers faced some challenges:  difficulty in accessing technology, connectivity issues, lack of preparation, scant English teaching hours, limited teacher-student interaction, and non-parental support.

  • English

    Este estudio descriptivo cualitativo tuvo como objetivo describir las experiencias de los profesores de inglés en la enseñanza del idioma inglés en línea durante la pandemia de Covid-19. Los datos se recopilaron mediante entrevistas a ocho profesores de EFL de siete instituciones educativas ecuatorianas: cuatro instituciones públicas y tres privadas durante el año escolar 2020-2021. Los principales hallazgos muestran que los docentes utilizaron Microsoft Teams, WhatsApp, Google Classroom y Zoom para las clases virtuales. También utilizaron Microsoft PowerPoint y Prezi para crear material didáctico y formularios de Google para la evaluación en línea. Además, se aplicaron diversas estrategias didácticas: canciones, juegos, videos, actividades grafo plásticas y juegos. El estudio también encontró que los maestros enfrentaron algunos desafíos: dificultad para acceder a la tecnología, problemas de conectividad, falta de preparación, pocas horas de enseñanza de inglés, interacción limitada entre maestros y estudiantes y apoyo no parental.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus