Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Desenvolupament en Moodle d’eines d’autoaprenentatge i avaluació continuaen les àrees de Física i Matemàtiques

Verónica Moreno Oliver, Laura Dempere Marco, Núria Garcia Garcia, Davinia Hernández-Leo

  • English

    This communication presents the Tests Virtual Classroom project whichhas been developed to provide support to the implementation of the mathematics andphysics courses within the engineering studies at the Polytechnic School from PompeuFabra University. The goal of this project is to design both self-learning and formativeassessment tools that are available online through the Moodle platform in order tosupport the students' learning process. The context of this experience is characterisedby an inherent difficulty associated with engineering courses, since many students enterhigher education with a substancial lack of technical knowledge, but also by the heterogeneity derived from the diversity of their previous education at secondary schoollevel. The main features of the programmed activities and the context of theirapplication are herein discussed. Finally, the communication presents results regardingsatisfaction, participation and academic performance as measured by grades whichprovide useful information to the teaching team in order to refine both the planning andthe proposed activities in subsequent years.

  • català

    Aquesta comunicació presenta el projecte Aula de Tests desenvolupat com asuport en el desplegament de les assignatures de física i matemàtiques de primer cursdels estudis d'enginyeria de l’Escola Superior Politècnica de la Universitat PompeuFabra. El projecte té com a objectiu dissenyar eines d'auto aprenentatge id'avaluació contínua accessible on-line a través de l'entorn Moodle per a afavorir elprocés d'aprenentatge de l’estudiant. El context d’aquesta experiència es caracteritzaper la inherent dificultat dels estudis d’enginyeria, pel fet que molts estudiants entren ala universitat amb mancances substancials de coneixements en aquestes àrees així comla heterogeneïtat en quant a la formació pre-universitària. S’hi descriuen lescaracterístiques de les activitats programades i el context on s’han aplicat i espresenten els resultats de satisfacció, participació i notes que aporten informació útilal professorat per a adequar la planificació i les activitats els cursos següents


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus