Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La formació dels professors/es en l’àmbit de l’aprenentatge clínic

    1. [1] l’Escola Universitària d’Infermeria Sant Joan de Déu
  • Localización: Nuevos espacios de calidad en la educación superior. Un análisis comparado y de tendencias: VI CIDUI, 2010, ISBN 978-84-8458-324-0, págs. 6219-6241
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • català

      La implantació de l’EEES ha constituït una gran oportunitat per repensar el paper delsestudis universitaris en la formació de futurs professionals i ciutadans compromesos enla transformació de la societat. En els estudis d’Infermeria, la formació tècnica i humanaarticulen un conjunt de coneixements, actituds i habilitats que obliguen a una formaciód’excel·lència. La formació contínua del professorat forma part de la nova culturaprofessional, basada en la qualitat i millora docent. Obliga a reflexionar sobre la pròpiapràctica, genera un espai d’intercanvi d’experiències, suposa un treball de col·laboraciói d’equip, de desenvolupament personal i institucional i de millora de la qualitat docent.Amb aquesta finalitat, l’EUI Sant Joan de Déu formem als nostres tutors/es depràctiques per poder afrontar amb èxit les exigències de l’ensenyament universitari.L’objectiu d’aquesta comunicació és presentar la nostra experiència en la formació delsprofessors/es de l’aprenentatge clínic en els estudis d’Infermeria.Podem inferir que s’ha produït una millora de la tutorització de l’aprenentatge clínic,constatada per l’avaluació que els estudiants fan de les pràctiques clíniques, per unaugment de la qualitat dels treballs realitzats en cada assignatura practicum i una millorade la qualificació obtinguda pel conjunt d’estudiants matriculats a les assignaturespràcticums.

    • English

      The implementation of the EEES has been a great opportunity to rethink the role of theuniversity in training future professionals and citizens engaged in the transformation ofsociety. In nursing studies, technical training and articulate a set of human knowledge,attitudes and skills that require training excellence. Continuous training of teachers ispart of the new professional culture, based on the quality and educational improvement.Compels us to reflect on own practice, generates an exchange of experiences, is acollaboration of hi work, personal development and institutional improvement ofteaching quality.With this aim, EUI St. John of God we train our tutors practices to successfully meet thedemands of university education.The purpose of this communication is to present our experience in training teachers oflearning in clinical nursing studies.We can infer that there has been an improvement in the tutoring of clinical learning,confirmed by the assessment that students make clinical practice to increase the qualityof work in the practicum course and an improved grade obtained by all studentsenrolled in practicum courses.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno