Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Rethink, rewrite, remake or learning to teach science through English

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] INS Montserrat
  • Localización: AICLE-CLIL-EMILE, educació plurilingüe: experiencias, research & politíques / coord. por Cristina Escobar Urmeneta, Natalia Evnitskaya, Emilee Moore, Adriana Patiño Santos, 2011, ISBN 978-84-490-2678-2, págs. 167-177
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • Es presenten les reflexions d’una professora de ciències de secundària sobre didàctica de les ciències, sorgides a partir del procés del disseny i pilotatge de tasques i material didàctic per a una aula AICLE de 1r d’ESO. El disseny de les tasques es va realitzar en cooperació amb dues professores de la Universitat Autònoma de Barcelona, especialistes en didàctica de la llengua i en didàctica de les ciències durant el curs 2008-2009. El pilotatge dels materials es va fer el mateix curs acadèmic a l’INS Montserrat (Barcelona) amb un grup de 30 alumnes dins del Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE) del Departament d’Educació. Durant el procés del disseny, el pilotatge i la revisió de tasques i materials, AICLE es van identificar estratègies per ensenyar ciències que incorporen procediments didàctics específics destinats a afavorir la comprensió i l’expressió de missatges en una llengua estrangera, que són habituals ales aules de llengua estrangera. Les discussions sorgides a partir del disseny dels materials van ocasionar una revisió general dels plantejaments didàctics per a l’ensenyament de les ciències generalitzable a aules ordinàries. Finalment, van fer patent la necessitat de coordinació interdisciplinària entre el professorat de ciències i el de llengua estrangera en el disseny i la implementació de seqüències didàctiques AICLE.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno