En el Handbook for Instructors & Keen, Reluctant, or Procrastinator Students: Read, Write, and Research with ICT Support, el doctor Rigoberto Castillo desafía la suposición de que la lectura y la escritura son prácticas excluyentes, valiéndose de la teoría del género discursivo, el enfoque estratégico del aprendizaje y perspectivas de la escritura como práctica social. Según esta obra, es posible formar lectoescritores críticos usando las oportunidades aún inexploradas que ofrecen las tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Ya que dicha tarea no tiene la precisión de una fórmula matemática, las sugerencias, testimonios y herramientas ofrecidas en el libro se configuran como una bitácora que vincula y yuxtapone los procesos de literacidad académica para el beneficio de estudiantes, docentes e investigadores.
In the Handbook for Instructors & Keen, Reluctant, or Procrastinator Students: Read, Write, and Research with ICT Support, Dr. Rigoberto Castillo challenges the assumption that reading and writing are exclusive practices, using the theory of discursive genre, the strategic approach to learning and perspectives of writing as a social practice. According to this work, it is possible to train critical readers and writers using the still unexplored opportunities offered by information and communication technologies (ICT). Since this task does not have the precision of a mathematical formula, the suggestions, testimonies and tools offered in the book are configured as a log that links and juxtaposes the processes of academic literacy for the benefit of students, teachers and researchers.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados