Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica

  • Autores: Diana Marín Suelves, Claudia Cortés Garrido, Alba Tornero Cabedo
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 20, 2021, págs. 57-77
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Benefits of music therapy for students with ADHD. A bibliographical review
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) té símptomes que se centren en la falta d’atenció, la impulsivitat i la hiperactivitat. Donada la prevalença del TDAH en població escolar i les disfuncions que genera en diferents contextos en els quals es desenvolupa l’alumnat,es fa necessària la intervenció des d’una perspectiva combinada per a donar resposta a les necessitats d’aquest col·lectiu des de la individualització dels tractaments. La musicoteràpia inclou tota classe d’experiències musicals per a millorar la salut física i psíquica de les persones. Als últims temps la seua implementació ha augmentat en diversitat de trastorns i discapacitats. S’ha realitzat una recerca bibliogràfica a les bases de dades Google Acadèmic, Dialnet, Redalyc, Roderic i Scopus, i s’han seleccionant setze articles per la seua anàlisi. Els resultats obtinguts mostren els beneficis que comporta la musicoteràpia en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Es conclou la necessitat de portar a terme programes d’intervenció amb musicoteràpia des d’edats primerenques per a millorar la qualitat de vida dels alumnes.

    • English

      Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) has symptoms centered around inattentiveness, impulsivity and hyperactivity. Given the prevalence of ADHD in the school population and the dysfunctions that it generates in different contexts in which students develop, intervention from a combined perspective is necessary to respond to the needs of this group throughthe individualization of treatments. Music therapy includes all kinds of musical experiences aimed to improve the physical and mental health of people and in recent times its implementation has increased in a diversity of disorders and disabilities. We carried out a bibliographical research on the Google Academic, Dialnet, Redalyc, Roderic and Scopus databases, selecting 16 articles for analysis. The results show the benefits of music therapy in interventions on students with ADHD. It is concluded that there is a need to carry out an intervention program with music therapy from an early age to improve students’ quality of life.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno