Colombia
Valencia, España
El presente artículo de investigación muestra los resultados de un amplio estudio que pretendióidentificar las percepciones que tienen los maestros en formación de una universidad públicasobre la calidad de la enseñanza desde que inició el aislamiento preventivo causado por lapandemia del Covid-19. La metodología utilizada es de orden cuantitativo – descriptivo. Seaplicó una encuesta virtual con 51 ítems evaluados con escala tipo Likert a 156 estudiantes deun programa de licenciatura. Los resultados evidencias que según la opinión de los alumnos,a medida que avanzaba el semestre se pierde el interés por la asignatura propiciado por lasdificultades de accesibilidad por medio de recursos TIC, entre otros.
This research article shows the results of a large study that sought to identify the perceptionsthat teachers in training of a public university have about the quality of teaching and learning intheir academic program since the preventive isolation caused by the pandemic of the Covid-19.The methodology used is quantitative - descriptive. 51 virtual licker surveys were applied to156 students of a degree program. The results show that there is a deficient preparation ofeducational institutions, teachers and students on issues of use and appropriation of digitaltechnologies. Likewise, from the perceptions of the students, it is evident that the rigor ofteaching and the responsibility of the students for their learning has decreased significantlycompared to the educational processes before the pandemic.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados