Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Research in Technology-Enhanced Content and Language Integrated Learning (CLIL)

    1. [1] Universidad Politécnica de Valencia

      Universidad Politécnica de Valencia

      Valencia, España

  • Localización: Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, ISSN 2531-0542, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Investigación en torno a las tecnologías de la información y de las comunicaciones en el engoque aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE)), págs. 6-9
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Investigación en torno a las Tecnologías de la Información y de las Comunicaciones en el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE)
  • Enlaces
  • Resumen
    • Learning English through Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become popular due to the increasing implementation of Information and Communications Technologies (ICT). This issue offers diverse empiric research and various pedagogical practices combining ICT and CLIL. Gimeno-Sanz explores CLILStore, a multilingual dictionary interface, authoring tool and materials repository. Bellés-Fortuño and Bellés-Calvera analyse written competence in English in History of Classical World through Google My Maps. Montaner-Villalba focuses on blogging as a tool to enhance EFL written competence in Geography. Piquer, Morgado and Zverinoa examine two interdisciplinary approaches within the CLIL approach to design open educational resources (OER). Pérez Agustín and Mortimore analyse the advantages of implementing story-telling techniques through StoryJumper. Lastly, García-Laborda and Kassemi Serrouk contribute a critical review of the book The Changing Face of ESP in Today’s Classroom and Workplace.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno