Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendre ensenyant: Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 11, 2017, págs. 79-106
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Learning by teaching: Can teachers learn by teaching their students? What evidence of this exists?
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d’aprenentatge de l’activitat d’ensenyar per a qui la fa. Els resultats apunten que, com més complexa és l’activitat d’ensenyar, més oportunitats tenim d’aprendre ensenyant. El sol fet de pensar que ensenyarem als altres el que estem aprenent (encara que no ho fem) ens ofereix més oportunitats d’aprendre, que aprendre per a un mateix. L’aprenentatge s’incrementa si, a més, ho expliquem als altres. I més encara si l’explicació és bidireccional i els aprenents interactuen amb l’ensenyant, i li ofereixen oportunitats de construir el coneixement. Disposar d’un marc explicatiu d’aprendre ensenyant pot contribuir a desenvolupar una concepció d’ensenyar i aprendre més d’acord amb la societat del coneixement (en la qual tothom haurà d’ensenyar i aprendre al llarg de la vida) i a la incorporació de pràctiques que ofereixen oportunitats als estudiants d’aprendre ensenyant els seus companys i de promoure actuacions docents perquè els mateixos professors també aprenguin ensenyant els seus estudiants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno