Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


O modelado e a simulación como recursos para a aprendizaxe

  • Autores: Paula-María Castro-Castro, Adriana Dapena, María José Pereira Sáez, Francisco Javier Vázquez Araujo
  • Localización: Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente / Enrique de la Torre Fernández (ed. lit.), 2018, ISBN 978-84-9749-678-0, págs. 394-396
  • Idioma: gallego
  • Enlaces
  • Resumen
    • A combinación da aprendizaxe visual e conceptual é máis efectiva que o modelo tradicional de aprendizaxe, onde as definicións, os teoremas, as demostracións ou os exercicios se presentan nas clases dun xeito exclusivamente teórico o que, en moitas ocasións, pode estar totalmente afastado da realidade dun alumnado que vive na sociedade tecnolóxica do século XXI.

      No noso plantexamento metodolóxico mantemos as sesións maxistrais para a explicación dos conceptos teóricos, pero introducimos o modelado e a simulación no desenvolvemento das sesións prácticas correspondentes. Neste traballo imos centrarnos en temáticas da Xeometría e da Álxebra Lineais vencelladas con diversas titulacións universitarias da rama da Enxeñaría e Arquitectura.

      A primeira experiencia que amosamos é realizada cun grupo de estudantes de primeiro curso de Enxeñaría Informática. Nela, as sesións prácticas focalízanse na aplicación, empregando simulación, dos contidos teóricos de grafos para a análise de algoritmos de encamiñamento en redes sen fíos.

      Na segunda proposta partimos de modelos realizados con ferramentas de Deseño Asistido por Computador (CAD, do inglés Computer-Aided Design) e plantexamos situacións familiares para o estudante. A partir delas, deberá pór en práctica os conceptos matemáticos adquiridos nas clases maxistrais e ser quen de resolver con éxito estas aplicacións prácticas da vida cotiá que, sen dúbida, incrementarán a súa motivación facilitando deste xeito unha asimilación máis razoada e persistente dos contidos. Entre esas situacións que presentamos ao estudante atópase o control dun dron para evitar colisións. Este exemplo emprégase para o estudo da posición relativa de esferas con respecto a un hiperboloide.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno