Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La cohesió grupal com element dinamitzador en el procés d'ensenyament/aprenentatge. Dinàmiques de grup

  • Autores: Isabel Bernabéu Pérez, Jesús Martínez Vargas, María Teresa Sellés Miró
  • Localización: La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes / coord. por José Daniel Álvarez Teruel, María Teresa Tortosa Ybáñez, Neus Pellín Buades, 2013, ISBN 978-84-695-9336-3, págs. 2244-2259
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Per a que els alumnes d'un grup classe se sentin acollits, desenvolupin rols d'ajuda cap els altres i, al mateix temps, s'afavoreixi el seu propi treball, és prioritari cohesionar el grup. Transformar un grup d'alumnes en un grup eficient i efectiu origina una millora en les relacions interpersonals i en el rendiment acadèmic.

      D'ací la importància de les dinàmiques de grup com elements dinamitzadors i necessaris, en el procés d'ensenyament/aprenentatge, dutes a terme en les sessions teòriques i pràctiques en els alumnes del Grau de Mestre d'Educació Infantil per aconseguir una major implicació en l'aprenentatge i interès en "aprendre a aprendre." Aquest treball pretén mostrar la necessitat de la utilització de les dinàmiques de grup, en els futurs formadors, que afavoreixen el coneixement i comprensió dels demés, potencien la participació i la integració dels alumnes afavorint la cohesió de grup, establint lligams afectius i una major motivació en els alumnes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno