Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Pedagogical content knowledge in the context of foreign and second language teaching: a review of the research literature

Marie Evens, Jan Elen, Fien Depaepe

  • español

    En esta revisión sistemática, se analizaron 17 artículos enfocando tres preguntas de investigación: (a)¿Cómo se conceptualiza el conocimiento didáctico del contenido (CDC) en la investigación empírica de la educación de la lengua extranjera y la segunda lengua (LE/SL)? (b)¿Cómo se estudia el CDC en la investigación empírica de la educación de LE/SL? (c)¿Cuáles son las principales conclusiones de la investigación empírica de la educación de LE/SL? La revisión de los resultados de investigación más importantes de la investigación de LE/SL CDC no revela conclusiones generalizables. Esta área de investigación es caracterizada por una variedad de conceptualizaciones y de métodos de investigación.

  • English

    In this systematic review, 17 articles were analyzed focusing on three research questions: (1) How is pedagogical content knowledge (PCK) conceptualized in empirical research on foreign and second language (FL/L2) education? (2) How is PCK studied in empirical research on FL/L2 education? (3) What are the main conclusions of empirical research on FL/L2 education? An overview of the most important research findings does not reveal generalizable conclusions from research on FL/L2 PCK. The research domain is characterized by a variety of conceptualizations and research methods. Key words: Pedagogical content knowledge, second language, foreign language, teacher knowledge, systematic review.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus