Ciudad Real, España
A pesar de que, como señala Coyle (2010: viii) “Spain is rapidly becoming one of the European leaders in CLIL practice and research”, las enseñanzas bilingües se están implantando a un ritmo más lento en Formación Profesional que en el resto de las etapas educativas no universitarias (Educación Primaria y Secundaria). En este trabajo, exploraremos las causas de la baja implantación del bilingüismo en las enseñanzas profesionales y explicaremos las iniciativas que se están llevando a cabo para paliar esta situación, tanto por parte de la Administración educativa, como por parte de otras instituciones como la Universidad.
Although, as Coyle (2010: viii) states "Spain is rapidly becoming one of the European leaders in CLIL practice and research", bilingual education is being implemented at a slower pace in Vocational Training than in the rest of non-university education (Primary and Secondary). In this paper, we will explore the causes of low implementation of bilingualism in Vocational Training and explain the initiatives undertaken by the Local Education Authority and other institutions, such as the University, to improve this situation.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados