Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El nou marc d’avaluació de la competència científica PISA 2015: revisió i reflexions didàctiques

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 28, 2014, págs. 21-23
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Després d’uns primers anys en què l’anomenat ensenyament per competències ha estat omnipresent en gran part dels sistemes educatius, el nou marc d’avaluació de la compe-tència científica de PISA 2015 planteja d’una manera molt més operativa i pràctica l’educació per formar ciutadans científicament alfabetitzats. Es dóna així resposta a la manca d’una definició prou clara sobre com portar a terme aquesta educació competenci-al, fins al moment massa ambigua. En aquest article, revisem les principals novetats d’aquest marc i reflexionem sobre les implicacions que la seva aplicació pot tenir. D’una banda, el nou marc canvia lleugerament les tres competències científiques clau. D’altra banda, deixa clar que per assolir aquestes competències i ser alfabetitzat científicament cal tenir un conjunt de coneixements: conceptual, procedimental i epistèmic. Com es defi-neixen aquests coneixements i com integrar-los per assolir cadascuna de les competènci-es científiques és l’aportació més important d’aquest nou marc 2015.

    • English

      After some recent years in which the well-known competence-based teaching has been omnipresent in most educational systems, the new framework for assessing scientific liter-acy in PISA 2015 presents in a much more operational and practical way the education for the achievement of scientific literacy. This new approach gives an answer to the lack of a sufficiently clear definition on how this competence-based education should be conducted, something that has been too ambiguous until now. In this paper, we review the main changes and features of this new framework and reflect on the possible implications when implemented. On the one hand, the new framework slightly modifies the three key scien-tific competencies. On the other hand, it clarifies that to achieve these competencies and become a scientifically literate person it is necessary to have a body of knowledge: con-tent, procedural and epistemic knowledge. How these different types of knowledge are de-fined and how they can be integrated in order to achieve each of the scientific competencies is the most important contribution of this new PISA framework 2015.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno