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Dictogloss and the production of the English third person -s by CLIL and mainstream EFL learners: a comparative study

  • Autores: María Basterrechea Lozano, María del Pilar García Mayo
  • Localización: IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 14, Nº. 2, 2014, págs. 77-98
  • Idioma: inglés
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  • Resumen
    • español

      El presente estudio compara atención a la forma en contextos de Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua Extranjera (AICLE) e Inglés como Lengua Extranjera (ILE) en la producción de una marca morfológica concreta, la �s de la tercera persona del singular del presente simple del inglés. La investigación llevada a cabo en contextos AICLE sobre provisión de marcas morfológicas concretas no ha sido concluyente. En este sentido, se sabe muy poco acerca de si esta aproximación metodológica afecta a la atención a aspectos formales por parte de los aprendices que completan una dictoglosia (Wajnryb, 1990). Ciento dieciséis aprendices adolescentes (AICLE, n=54; ILE, n=62) de la Comunidad Autónoma Vasca completaron una dictoglosia en grupo o de forma individual. Los resultados del estudio demostraron que los aprendices AICLE produjeron la marca morfológica más frecuentemente que los alumnos ILE, pero no de forma significativa, y que los alumnos que trabajaron de forma colaborativa en el grupo AICLE obtuvieron resultados significativamente superiores

    • English

      This study compares focus on form in Content and Language Integrated Learning (CLIL) and mainstream English as a Foreign Language (EFL) contexts in the production of a specific morphological feature, the English 3rd person singular present tense marker �s. Research conducted in CLIL contexts to date examining morphosyntactic features has yielded disparate results. Thus, little is known about how this methodology affects learners� attention to form while completing a dictogloss task (Wajnryb, 1990). In the study 116 adolescent learners (CLIL, n = 54; mainstream EFL, n= 62) in the Basque Autonomous Community completed a dictogloss collaboratively and individually. Results showed that CLIL learners noticed and produced more instances of the 3rd person singular -s than mainstream learners, but not in a significant manner, and that those working in pairs in the CLIL group obtained significantly better results


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