En este artículo, el equipo de tutoras que ha implementado la materia inicial del título de Grado de Maestro en la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación (HUHEZI-Mondragon Unibertsitatea) describe su realización y reflexiona sobre dicha experiencia. Esta materia, realizada en dos fases, está concebida, en primer lugar, como la base de todo un proceso de formación, de aprendizaje autónomo y de camino hacia un perfil profesional y ciudadano de los estudiantes. En segundo lugar, guía a los estudiantes hacia la auto-regulación y los entrena en la auto-reflexión, en el diagnóstico y la construcción de competencias personales y profesionales, y en la orientación social, pedagógica y metodológica de la formación de grado.
In this article, the tutors who have implemented the initial module in the new Primary Teacher Training degree at the Faculty of Humanities and Education Sciences (Mondragon Unibertsitatea) describe how it has been carried out, and reflect on the whole experience. This module is divided in two parts and it is understood as a twofold training process. First of all, it is identified as the basis of a training process in autonomous learning, and towards a profile of the learners as professionals and citizens. Secondly, this process is valued as the initial training of the students in different aspects like self-reflection, diagnosis and personal and professional competence construction. It also starts training them on social, pedagogical and methodological guidance that will be developed throughout the degree.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados