Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La religió catòlica a l'escola: nou context, nou currículum?. Uns primers apunts per a la reflexió

Mercè Cols Catasús, Núria Almansa, María del Mar Esteve, Andreu Ibarz, Ramón Jové

  • català

    La publicació del nou currículum de Religió catòlica derivat de la progressiva aplicació de la LOE hauria de suscitar una reflexió sobre la incidència dels nous contextos en l'àmbit cultural, educatiu i religiós. Tot i que es tracta d'un currículum confessional, alhora, és un rostre públic, educatiu i eclesial de la confessió catòlica, per la qual cosa caldrà desenvolupar una especial èmfasi en el coneixement de les realitats canviants i fugir d'un disseny curricular rígid, excloent i aspre que traeixi la identitat i les exigències de l'ensenyament de la religió.

  • English

    The publication of the new Catholic Religion syllabus, as derived from the progressive application of the LOE (Organic Law of Education), should lead us to a reflection on the incidence of new contexts in the cultural, educational, and religious fields.

    Although this is a denominational curriculum, it is also the public, educational, and ecclesiastical face of the Catholic denomination.

    Therefore, a special emphasis should be placed on getting to know changing realities, and on avoiding a strict, excl usive, and surly curricular design, which would betray the identity and demands of teaching religion.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus