Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La recerca en educació familiar: desenvolupament i objectius

  • Autores: Paul Durning
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 20, 1998, págs. 29-42
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Des de sempre, els adults han ensenyat als nens a menjar, a defensar-se, a comportar-se bé amb els altres, a honorar les divinitats ... La im-portancia de les practiques educatives parentals, essencials per a la su-pervivencia deis grups humans, es reconeix des de fa molt temps. Així, els sumeris, en unes petites taules escrites fa més de quatre mil anys, descri-vien la importancia del paper de la mare en I'educació deis fills (Kramer, 1986). Pero, per bé que s'havia reconegut que procrear i educar els fills constitueix una funció essencial del grup familiar, I'estudi deis processos educatius al si de la família havia estat totalment negligit fins a aquests da-rrers anys. Tot i que des de fa més d'un segle el desenvolupament de la recerca en ciencies de I'educació ha acompanyat el desenvolupament de la institució escolar, I'educació familiar -més antiga i participant d'una re a-litat quotidiana que se su posa banal i, sobretot, patrimoni de les dones-no ha estat fins fa molt poc objecte d'interes per part deis investigadors. Ens hem proposat, en aquest article, definir I'educació familiar. Desta-carem el sorgiment recent d'aquest camp d'investigació, abans de des-criure algunes de les principals tematiques que centren avui en dia I'in-teres deis investigadors, deis interventors 1 i, fins i tot, deis pares


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno