English as a Neutral Language in the Colombian National Standards (2009) Guerrero Nieto, Carmen Helena Quintero Polo, Álvaro H. Profile. Issues in Teachers' Professional Development Vol. 11 Núm. 2 Pág. 135-150

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
La lógica de la productividad en las políticas educativas lingüísticas de Colombia
La lógica de la productividad en las políticas educativas lingüísticas de Colombia Núm. 10 Pág. 78-93
2024 Runae
Henao Mejía, Edwin
Ideologías lingüísticas y decolonialismo lingüístico sobre el subtitulaje en inglés
Ideologías lingüísticas y decolonialismo lingüístico sobre el subtitulaje en inglés Vol. 9 Núm. 2 Pág. 73-90
2023 Textos en proceso
Lovón Cueva, Marco Antonio
Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia
Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-17 ARTICULO
2023 Íkala
Ubaque Casallas, Diego
Disciplinary Power Lying Behind the Requisite of English Language Mastery in International Scholarships
Disciplinary Power Lying Behind the Requisite of English Language Mastery in International Scholarships Vol. 24 Núm. 1 Pág. 175-191
2022 Profile
Forero-Mondragón, Alber Josué Quintero Polo, Álvaro Hernán
Scholars Raising their Voices Up: Discourses of Hegemony and Resistance in ELT in Colombia
Scholars Raising their Voices Up: Discourses of Hegemony and Resistance in ELT in Colombia Vol. 27 Núm. 3 Pág. 725-743 ARTICULO
2022 Íkala
Mosquera Pérez, Jhon Eduardo
Critical Race and Decolonial Theory Intersections to Understand the Context of ELT in the Global South
Critical Race and Decolonial Theory Intersections to Understand the Context of ELT in the Global South Vol. 27 Núm. 3 Pág. 822-839 ARTICULO
2022 Íkala
Bonilla Medina, Sandra Ximena Finardi, Kyria
A Collaborative Autoethnography on Being Preservice English Language Teachers Throughout the Bachelor’s Degree
A Collaborative Autoethnography on Being Preservice English Language Teachers Throughout the Bachelor’s Degree Vol. 24 Núm. 2 Pág. 169-183
2022 Profile
Peynado, Cristian Camilo Morales Triviño, Camila Castañeda, Jairo Enrique
Embracing Conceptualizations of English Language Teacher Education From a Complexity Perspective
Embracing Conceptualizations of English Language Teacher Education From a Complexity Perspective Vol. 23 Núm. 2 Pág. 291-295
2021 Profile
García Chamorro, Martha Rosado Mendinueta, Nayibe
Emergence and Development of a Research Area in Language Education Policies: Our Contribution to Setting the Grounds for a Local Perspective on Policymaking
Emergence and Development of a Research Area in Language Education Policies: Our Contribution to Setting the Grounds for a Local Perspective on Policymaking Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-15
2021 HOW
Guerrero Nieto, Carmen Helena Quintero Polo, Álvaro Hernán
La política lingüística educativa en Colombia
La política lingüística educativa en Colombia Núm. 41 Pág. 15 ARTICULO
2021 Tonos digital
Bastidas Muñoz, José Gabriel Jiménez-Salcedo, Juan
Colombian ELT Community and Scholarship: Current Pathways and Potency
Colombian ELT Community and Scholarship: Current Pathways and Potency Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-13
2021 HOW
Lucero, Edgar Castañeda Londoño, Adriana
Criticality and English Language Education: An Autoethnographic Journey
Criticality and English Language Education: An Autoethnographic Journey Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-16
2021 HOW
Mora, Raúl Alberto
Elementary School Teachers in Neoliberal Times: The Silent Voices That Make Educational Policies Work
Elementary School Teachers in Neoliberal Times: The Silent Voices That Make Educational Policies Work Vol. 23 Núm. 1 Pág. 27-40
2021 Profile
Guerrero Nieto, Carmen Helena Quintero, Alvaro
Local Epistemological Perceptions that Underlie EFL Literature and Teaching Practices in Colombia
Local Epistemological Perceptions that Underlie EFL Literature and Teaching Practices in Colombia Vol. 28 Núm. 2 Pág. 1-21
2021 HOW
Bonilla Mora, Martha Isabel López Urbina, Johanna Patricia
Pedagogical Practicum and Student-Teachers Discursively Conceived in an ELT Undergraduate Program
Pedagogical Practicum and Student-Teachers Discursively Conceived in an ELT Undergraduate Program Vol. 23 Núm. 2 Pág. 183-198
2021 Profile
Lucero, Edgar Cortés-Ibañez, Andrea Margarita
¿Inglés para la paz?
¿Inglés para la paz? Vol. 23 Núm. 2 Pág. 333-354
2018 Íkala
Hurie, Andrew Hilton
Unveiling EFL and Self-Contained Teachers’ Discourses on Bilingualism Within the Context of Professional Development
Unveiling EFL and Self-Contained Teachers’ Discourses on Bilingualism Within the Context of Professional Development Vol. 25 Núm. 1 Pág. 115-133
2018 HOW
Camargo, Jennifer
EFL Teachers’ Professional Development
EFL Teachers’ Professional Development Núm. 17 Pág. 215-229
2018 Gist
Estacio, Aura María Camargo Cely, Jennyfer Paola
Citizenship Education and the EFL Standards
Citizenship Education and the EFL Standards Vol. 19 Núm. 1 Pág. 155-168 ARTICULO
2017 Profile
Calle Díaz, Luzkarime
Linguistic discrimination in an english language teaching program
Linguistic discrimination in an english language teaching program Vol. 21 Núm. 2 Pág. 133-151
2016 Íkala
Vanegas Rojas, Marlon Fernandez Restrepo, Juan José González Zapata, Yurley Andrea Jaramillo Rodríguez, Giovany Muñoz Cardona, Luis Fernando Ríos Muñoz, Cristian Martín
Unanswered Questions in Colombia’s Foreign Language Education Policy
Unanswered Questions in Colombia’s Foreign Language Education Policy Vol. 18 Núm. 1 Pág. 185-201 ARTICULO
2016 Profile
Bonilla Carvajal, Camilo Andrés Tejada Sanchez, Isabel
¿Qué hay en los Estándares Básicos de Competencia en Lengua Extranjera sobre formación cultural?
¿Qué hay en los Estándares Básicos de Competencia en Lengua Extranjera sobre formación cultural? Vol. 44 Núm. 2 Pág. 289-311 ARTICULO
2016 Lenguaje
Díaz Monsalve, Ana Elsy Rúa Vergara, John Alfer
From a Bureaucratic to a Critical-Sociocultural Model of Policymaking in Colombia
From a Bureaucratic to a Critical-Sociocultural Model of Policymaking in Colombia Vol. 20 Núm. 1 Pág. 226-242 ARTICULO
2013 HOW
Correa, Doris Usma Wilches, Jaime A.
Algunos efectos del discurso dominante en las actitudes y expectativas de directivos docentes frente al Programa Nacional de Bilingüismo (PNB)
Algunos efectos del discurso dominante en las actitudes y expectativas de directivos docentes frente al Programa Nacional de Bilingüismo (PNB) Vol. 40 Núm. 2 Pág. 415-443
2012 Lenguaje
Tejada, Harvey Samacá, Gelber

* Último cálculo de métricas Dialnet: 22-Jul-2024