The joint influence of personal achievement goals and classroom goal structures on achievement-relevant outcomes (2009) Murayama, Kou Elliot, Andrew J. Journal of educational psychology Vol. 101 Núm. 2 Pág. 432-447

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
La pédagogie c’est aussi de l’amour. L’amour compassionnel de l’enseignant comme médiateur du lien entre la structure de maîtrise et la motivation des collégiens en mathématiques
La pédagogie c’est aussi de l’amour. L’amour compassionnel de l’enseignant comme médiateur du lien entre la structure de maîtrise et la motivation des collégiens en mathématiques Núm. 214 Pág. 5-20 ARTICULO
2022 Revue française de pédagogie
Adler, Kim Virat, Mael
Beliefs About Psychological Problems Inventory (BAPPI): Development and Psychometric Properties
Beliefs About Psychological Problems Inventory (BAPPI): Development and Psychometric Properties Vol. 21 Núm. 3 Pág. 379-398 ARTICULO
2021 International journal of psychology and psychological therapy
AS Moreira, Paulo Mafalda Guedes Cardoso, Ana Gomes Cancela, Diana Manuela Tiago Oliveira, João
Error handling in the classroom
Error handling in the classroom Vol. 36 Núm. 3 Pág. 719-738 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Soncini, Annalisa Matteucci, M. C. Butera, Fabrizio
Development and validation of the School Climate Questionnaire for Secondary and High School Teachers (SCQ-SHST).
Development and validation of the School Climate Questionnaire for Secondary and High School Teachers (SCQ-SHST). Vol. 36 Núm. 1 Pág. 155-165 ARTICULO
2020 Anales de psicología
Domínguez, Ana Quijada Ruiz Díaz, Miguel Ángel Huertas Martínez, Juan Antonio Alonso Tapia, Jesús
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement Vol. 24 Núm. 1 Pág. 10 ARTICULO
2019 Revista de psicodidáctica
Veas Iniesta, Alejandro Castejón Costa, Juan Luis Miñano Pérez, Pablo Gilar Corbi, Raquel
Efecto de las metas de logro y las estructuras de metas de clase 3x2 en la motivación autodeterminada
Efecto de las metas de logro y las estructuras de metas de clase 3x2 en la motivación autodeterminada Vol. 34 Núm. 1 Pág. 52-62 ARTICULO
2018 Anales de psicología
Méndez Giménez, Antonio Cecchini Estrada, José Antonio Méndez Alonso, David Prieto Saborit, José Antonio Fernández Río, Javier
Does metacognitive knowledge mediate the relation between goal orientations and educational achievement in secondary school students?
Does metacognitive knowledge mediate the relation between goal orientations and educational achievement in secondary school students? Vol. 16 Núm. 44 Pág. 5-33 ARTICULO
2018 Electronic journal of research in educational psychology
Neuenhaus, Nora Schneider, Wolfgang Artelt, Cordula Lingel, Klaus
3x2 classroom goal structures, motivational regulations, self-concept, and affectivity in secondary school
3x2 classroom goal structures, motivational regulations, self-concept, and affectivity in secondary school Núm. 20 Pág. 40 ARTICULO
2017 The Spanish Journal of Psychology
Méndez Giménez, Antonio Cecchini Estrada, José Antonio Fernández Río, Javier Prieto Saborit, José Antonio Méndez Alonso, David
The Nature and Dimensions of Achievement Goals
The Nature and Dimensions of Achievement Goals Núm. 17 Pág. 1-13 ARTICULO
2014 The Spanish Journal of Psychology
Lemos, Marina S. Gonçalves, Teresa Lens, Willy Rodrigues, Luís Paulo
Metas de logro, ansiedad, esperanza y rendimiento en lengua española en secundaria
Metas de logro, ansiedad, esperanza y rendimiento en lengua española en secundaria Vol. 35 Núm. 4 Pág. 433-450 ARTICULO
2012 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
González Fernández, Antonio Rinaudo, María Cristina Paoloni, Paola Verónica Donolo, Danilo

* Último cálculo de métricas Dialnet: 28-Jul-2024