Is it possible to improve mathematical achievement by means of self-regulation strategies? Evaluation of an intervention in regular math classes (2009) Perels, Franziska Dignath, Charlotte Schmitz, Bernhard European journal of psychology of education Vol. 24 Núm. 1 Pág. 17-31
- Número de citas: 10 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 5 PSICOLOGIA 4
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
A Quantitative Systematic Literature Review of Self-Monitoring Components Within Mathematics Instruction and Intervention Vol. 90 Núm. 3 Pág. 235-254 | 2024 | Exceptional children |
Sutherland, Marah
Lussier, Cayla
Nelson, Gena
Pilger, Marissa
Fong, Janice
Turtura, Jessica
|
Self-Regulated Learning and Working Memory Determine Problem-Solving Accuracy in Math Núm. 25 Pág. 1-17 ARTICULO | 2022 | The Spanish Journal of Psychology |
Da Costa Ferreira, Paula
Ferreira, Aristides I.
Da Veiga Simão, Ana Margarida Vieira
Prada, Rui
Paulino, Ana Paula
Rodrigues, Ricardo
|
Just do it! Study time increases mathematical achievement scores for grade 4-10 students in a large longitudinal cross-country study Vol. 37 Núm. 1 Pág. 39-53 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Spitzer, Markus Wolfgang Hermann
|
Teaching to Self-Regulate in Mathematics Núm. 23 Pág. 5 | 2021 | REDIE |
Trías, Daniel
Mels, Cindy
Huertas Martínez, Juan Antonio
|
Diferencias individuales en aprendizaje autorregulado de estudiantes de los Grados de Educación: género, especialidad, notas y desempeño académico Vol. 38 Núm. 2 Pág. 453-473 ARTICULO | 2020 | Revista de investigación educativa, RIE |
Larruzea Urkixo, Nerea
Cardeñoso Ramírez, María Olga
|
Diseño y validación de una escala de actitudes hacia las matemáticas Vol. 20 Núm. 2 Pág. 51-68 | 2020 | Revista Evaluar |
Stelzer, Florencia
Vernucci, Santiago
Aydmune, Yesica
Valle, Macarena Verónica del
Andrés, María Laura
|
Promoting students’ self-determined motivation in maths Vol. 33 Núm. 2 Pág. 295-317 ARTICULO | 2018 | European journal of psychology of education |
Brandenberger, Claudia C.
Hagenauer, Gerda
Hascher, Tina
|
Diferencias en el uso de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en enseñanza secundaria según el sexo Vol. 8 Núm. 1 Pág. 47-59 | 2017 | Cuadernos de Investigación Educativa |
Gasco Txabarri, Javier
|
El empleo de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en Enseñanza Secundaria Obligatoria Vol. 34 Núm. 2 Pág. 487-502 ARTICULO | 2016 | Revista de investigación educativa, RIE |
Gasco Txabarri, Javier
|
Assessment of a self-regulated Learning Intervention Núm. 17 Pág. 1-9 ARTICULO | 2014 | The Spanish Journal of Psychology |
González-Pienda García, Julio Antonio
Fernández Alba, María Estrella
Bernardo Gutiérrez, Ana Belén
Núñez Pérez, José Carlos
Rosário, Pedro
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 06-Oct-2024