Is it possible to improve mathematical achievement by means of self-regulation strategies? Evaluation of an intervention in regular math classes (2009) Perels, Franziska Dignath, Charlotte Schmitz, Bernhard European journal of psychology of education Vol. 24 Núm. 1 Pág. 17-31

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
A Quantitative Systematic Literature Review of Self-Monitoring Components Within Mathematics Instruction and Intervention
A Quantitative Systematic Literature Review of Self-Monitoring Components Within Mathematics Instruction and Intervention Vol. 90 Núm. 3 Pág. 235-254
2024 Exceptional children
Sutherland, Marah Lussier, Cayla Nelson, Gena Pilger, Marissa Fong, Janice Turtura, Jessica
Self-Regulated Learning and Working Memory Determine Problem-Solving Accuracy in Math
Self-Regulated Learning and Working Memory Determine Problem-Solving Accuracy in Math Núm. 25 Pág. 1-17 ARTICULO
2022 The Spanish Journal of Psychology
Da Costa Ferreira, Paula Ferreira, Aristides I. Da Veiga Simão, Ana Margarida Vieira Prada, Rui Paulino, Ana Paula Rodrigues, Ricardo
Just do it! Study time increases mathematical achievement scores for grade 4-10 students in a large longitudinal cross-country study
Just do it! Study time increases mathematical achievement scores for grade 4-10 students in a large longitudinal cross-country study Vol. 37 Núm. 1 Pág. 39-53 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Spitzer, Markus Wolfgang Hermann
Teaching to Self-Regulate in Mathematics
Teaching to Self-Regulate in Mathematics Núm. 23 Pág. 5
2021 REDIE
Trías, Daniel Mels, Cindy Huertas Martínez, Juan Antonio
Diferencias individuales en aprendizaje autorregulado de estudiantes de los Grados de Educación: género, especialidad, notas y desempeño académico
Diferencias individuales en aprendizaje autorregulado de estudiantes de los Grados de Educación: género, especialidad, notas y desempeño académico Vol. 38 Núm. 2 Pág. 453-473 ARTICULO
2020 Revista de investigación educativa, RIE
Larruzea Urkixo, Nerea Cardeñoso Ramírez, María Olga
Diseño y validación de una escala de actitudes hacia las matemáticas
Diseño y validación de una escala de actitudes hacia las matemáticas Vol. 20 Núm. 2 Pág. 51-68
2020 Revista Evaluar
Stelzer, Florencia Vernucci, Santiago Aydmune, Yesica Valle, Macarena Verónica del Andrés, María Laura
Promoting students’ self-determined motivation in maths
Promoting students’ self-determined motivation in maths Vol. 33 Núm. 2 Pág. 295-317 ARTICULO
2018 European journal of psychology of education
Brandenberger, Claudia C. Hagenauer, Gerda Hascher, Tina
Diferencias en el uso de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en enseñanza secundaria según el sexo
Diferencias en el uso de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en enseñanza secundaria según el sexo Vol. 8 Núm. 1 Pág. 47-59
2017 Cuadernos de Investigación Educativa
Gasco Txabarri, Javier
El empleo de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en Enseñanza Secundaria Obligatoria
El empleo de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en Enseñanza Secundaria Obligatoria Vol. 34 Núm. 2 Pág. 487-502 ARTICULO
2016 Revista de investigación educativa, RIE
Gasco Txabarri, Javier
Assessment of a self-regulated Learning Intervention
Assessment of a self-regulated Learning Intervention Núm. 17 Pág. 1-9 ARTICULO
2014 The Spanish Journal of Psychology
González-Pienda García, Julio Antonio Fernández Alba, María Estrella Bernardo Gutiérrez, Ana Belén Núñez Pérez, José Carlos Rosário, Pedro

* Último cálculo de métricas Dialnet: 06-Oct-2024