Assessment of learning environment motivational quality from the point of view of secondary and high school learners (2006) Pardo, Antonio Alonso Tapia, Jesús Learning and instruction. The journal of the European Association for Research on Learning and Instruction Núm. 4 Pág. 295-309

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
The influence of formative assessment of students’ academic achievements on increasing their motivation to study at university
The influence of formative assessment of students’ academic achievements on increasing their motivation to study at university Vol. 7 Núm. 4 Pág. 23 ARTICULO
2021 EntreLínguas
Panikarova, Nadezhda Phyodorovna Dzhamirze, Nuret Kaseevna Skorodumova, Olga Borisovna Musaeva, Khaibat Magomedtagirovna Konovalova, Elena Evgenievna
Differences in classroom motivational climate
Differences in classroom motivational climate Vol. 36 Núm. 1 Pág. 122-133 ARTICULO
2020 Anales de psicología
Alonso Tapia, Jesús Ruiz Díaz, Miguel Ángel Huertas Martínez, Juan Antonio
Development and validation of the School Climate Questionnaire for Secondary and High School Teachers (SCQ-SHST).
Development and validation of the School Climate Questionnaire for Secondary and High School Teachers (SCQ-SHST). Vol. 36 Núm. 1 Pág. 155-165 ARTICULO
2020 Anales de psicología
Domínguez, Ana Quijada Ruiz Díaz, Miguel Ángel Huertas Martínez, Juan Antonio Alonso Tapia, Jesús
Parental Involvement and Family Motivational Climate as Perceived by Children
Parental Involvement and Family Motivational Climate as Perceived by Children Vol. 26 Núm. 2 Pág. 121-128 ARTICULO
2020 Psicología educativa
Prado Morales, Mirtha del Simón Rueda, Cecilia Aguirre Camacho, Aldo Alonso Tapia, Jesús
Classroom Emotional Climate
Classroom Emotional Climate Vol. 24 Núm. 2 Pág. 1 ARTICULO
2019 Revista de psicodidáctica
Alonso Tapia, Jesús Nieto Vizcaíno, María del Carmen
Extracurricular physical activities: Motivational climate, sportspersonship, disposition and context
Extracurricular physical activities: Motivational climate, sportspersonship, disposition and context Vol. 13 Núm. 2 Pág. 466-486 ARTICULO
2018 Journal of Human Sport and Exercise
Martín Espinosa, David González González de Mesa, Carmen Zagalaz Sánchez, María Luisa Chinchilla Mira, Juan José
Evaluar para el aprendizaje
Evaluar para el aprendizaje Vol. 15 Núm. 41 Pág. 164-184 OTRO
2017 Electronic journal of research in educational psychology
Alonso Tapia, Jesús Garrido Hernansaiz, Helena
Positive classroom management
Positive classroom management Vol. 21 Núm. 1 Pág. 65-86 ARTICULO
2016 Revista de psicodidáctica
Simón Rueda, Cecilia Alonso Tapia, Jesús
Perfiles contextuales y su relación con las variables disposicionales en el aprendizaje del alumnado de Educación Secundaria
Perfiles contextuales y su relación con las variables disposicionales en el aprendizaje del alumnado de Educación Secundaria Núm. 28 Pág. 29-50 ARTICULO
2015 ESE
Cecchini Estrada, José Antonio Méndez Giménez, Antonio Fernández Río, Javier
Cross-Cultural Validity of the “Classroom Motivational Climate Questionnaire”
Cross-Cultural Validity of the “Classroom Motivational Climate Questionnaire” Vol. 20 Núm. 2 Pág. 227-246 ARTICULO
2015 Revista de psicodidáctica
Villasana, Mercedes Alonso Tapia, Jesús
Clima motivacional de clase. En búsqueda de matices
Clima motivacional de clase. En búsqueda de matices Vol. 11 Núm. 21 Pág. 61-74
2015 Revista de Psicología
Elliff, Helga Huertas, Juan Antonio
Evaluación de la reisilencia subjetiva
Evaluación de la reisilencia subjetiva Vol. 37 Núm. 3 Pág. 629-663 ARTICULO
2014 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Alonso Tapia, Jesús Villasana, Mercedes
Assessment of dispositional and contextual variables in educational settings
Assessment of dispositional and contextual variables in educational settings Vol. 26 Núm. 1 Pág. 76-83 ARTICULO
2014 Psicothema
Cecchini Estrada, José Antonio González-Pienda García, Julio Antonio Méndez Giménez, Antonio Fernández Río, Javier Fernández Losa, Jorge Luis González González de Mesa, Carmen
Development and validity of the Emotion and Motivation Self-Regulation Questionnaire (EMSR-Q)
Development and validity of the Emotion and Motivation Self-Regulation Questionnaire (EMSR-Q) Núm. 17 Pág. 1-15 ARTICULO
2014 The Spanish Journal of Psychology
Alonso Tapia, Jesús Panadero, Ernesto Ruiz Díaz, Miguel Ángel
Cómo mejorar el clima motivacional y los estilos de comunicación en el ámbito de la Educación Física y el deporte
Cómo mejorar el clima motivacional y los estilos de comunicación en el ámbito de la Educación Física y el deporte Vol. 36 Núm. 1 Pág. 91-103 ARTICULO
2013 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Mora, Angela Cruz Feliu, Jaume Sousa, Catarina
Development and Validation of the Family Motivational Climate Questionnaire (FMC-Q)
Development and Validation of the Family Motivational Climate Questionnaire (FMC-Q) Vol. 25 Núm. 2 Pág. 266-274 ARTICULO
2013 Psicothema
Alonso Tapia, Jesús Simón Rueda, Cecilia Asensio Fuentes, César
Measuring subjective resilience despite adversity due to family, peers and teachers
Measuring subjective resilience despite adversity due to family, peers and teachers Núm. 16 Pág. 1-13 ARTICULO
2013 The Spanish Journal of Psychology
Alonso Tapia, Jesús Nieto Vizcaíno, María del Carmen Ruiz Díaz, Miguel Ángel
Assessment for learning
Assessment for learning Vol. 35 Núm. 2 Pág. 215-232 ARTICULO
2012 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Pérez de Landazábal Expósito, María del Carmen Varela Nieto, Paloma Alonso Tapia, Jesús
Differences between Inmigrant and National Students in Motivational Variables and Classroom-Motivational-Climate Perception
Differences between Inmigrant and National Students in Motivational Variables and Classroom-Motivational-Climate Perception Vol. 15 Núm. 1 Pág. 61-74 ARTICULO
2012 The Spanish Journal of Psychology
Alonso Tapia, Jesús Simón, Carmen
¿Cómo motivan a los estudiantes de Ingeniería las distintas pautas de actuación docente?
¿Cómo motivan a los estudiantes de Ingeniería las distintas pautas de actuación docente? Núm. 12 Pág. 23-34 ARTICULO
2012 Hekademos
Fernández Jiménez, Consuelo Alonso Tapia, Jesús
On the Nature of Motivational Orientations
On the Nature of Motivational Orientations Vol. 13 Núm. 1 Pág. 232-243 ARTICULO
2010 The Spanish Journal of Psychology
Alonso Tapia, Jesús Huertas Martínez, Juan Antonio Ruiz Díaz, Miguel Ángel
Estudio investigación valorativa de la eficacia del Programa de Refuerzo, Orientación y Apoyo (PROA) en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
Estudio investigación valorativa de la eficacia del Programa de Refuerzo, Orientación y Apoyo (PROA) en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria Núm. 352 Pág. 405-429 ARTICULO
2010 Revista de educación
Broc Cavero, Miguel Angel
Effects of self-assessment scripts on self-regulation and learning
Effects of self-assessment scripts on self-regulation and learning Vol. 33 Núm. 3 Pág. 385-398 ARTICULO
2010 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Alonso Tapia, Jesús Panadero, Ernesto
Development and initial validation of the Classroom Motivational Climate Questionnaire (CMCQ)
Development and initial validation of the Classroom Motivational Climate Questionnaire (CMCQ) Vol. 20 Núm. 4 Pág. 883-895 ARTICULO
2008 Psicothema
Alonso Tapia, Jesús Fernández Heredia, Blanca
Learning-related motives and the perception of the motivational quality of the learning environment.
Learning-related motives and the perception of the motivational quality of the learning environment. Vol. 19 Núm. 4 Pág. 603-609 ARTICULO
2007 Psicothema
Alonso Tapia, Jesús Ruiz Díaz, Miguel Ángel

* Último cálculo de métricas Dialnet: 08-Sep-2024