págs. 7-22
Aesthetics Under Siege: Dirty Realism and Pedro Juan Gutiérrez¿s "Trilogía sucia de La Habana"
págs. 23-44
Traperas y extranjeras en la Ciudad de México: Tina Modotti y Angelina Beloff como flâneuses en la narrativa de Elena Poniatowska
págs. 45-56
La jarcha, paradigma teórico: el origen como hibridación
págs. 59-68
págs. 69-76
On Music and Nation: The Colonized Consciousness of Spanish Musical National
págs. 77-84
Hibridez y modernidad en la obra de Marià Fortuny: el desnudo des-orientado y los retratos de Carmen
págs. 85-92
págs. 93-102
págs. 103-112
págs. 113-118
págs. 119-134
págs. 135-162
Imperfect Past: Globalization, Nationalism, and the Vanishing Intellectual
págs. 163-174
págs. 175-196
págs. 197-212
"A Corpse in the Garden": Bilbao¿s Postmodern Wrappings of High Culture Consumer Architecture
págs. 213-230
The Passing of the Xarnego-Immigrant: Post-Nationalism and the Ideologies of Assimilation in Catalonia
págs. 231-248
Historical Memory, Neoliberal Spain, and the Latin American Postcolonial Ghost: on the Politics of Recognition, Apology, and Reparation in Contemporary Spanish Historiography
págs. 249-268
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados