L'èmfasi actual en el desenvolupament de les capacitats discursives dels aprenents ha obligat a fer un replantejament del paper de la gramàtica a l'aula. És necessari ensenyar gramàtica? Quina gramàtica? Quines aportacions de les noves ciències del llenguatge ens poden ser útils en l'ensenyament de la llengua? Com es pot integrar la reflexió lingüística en un treball discursiu? Com incideix el coneixement metalingüístic en la construcció del discurs? És possible dur l'estudi de l'oració a l'aula mitjançant una metodologia diferent? Aquestes són algunes de les qüestions que preocupen actualment els ensenyants de llengua i que són abordades en els diversos treballs que s'apleguen en aquest llibre. Els autors que hi col·laboren ens ofereixen una àmplia panoràmica del problema, des de les opinions dels lingüistes i la reflexió sobre la transposició didàctica necessària, fins a les experiències concretes d'ensenyants, passant per la valoració de la importància del coneixement metalingüístic i les aportacions provinents d'altres països.
págs. 5-9
págs. 17-19
págs. 20-23
págs. 24-28
págs. 29-32
págs. 33-37
La transposició didàctica: història i perspectives d'una problemàtica fundacional
págs. 39-63
Els problemes de la transposició didàctica: la gramàtica des de dins de l'aula
págs. 64-76
págs. 77-95
págs. 101-118
págs. 119-131
La gramàtica en l'ensenyament comunicatiu de llengües estrangeres a adults: una proposta didàctica per a nivells diversos d'aprenentatge
págs. 132-141
El comentari de text des de la perspectiva del temps: el verb, una manera de mirar
págs. 142-154
págs. 155-164
págs. 165-175
págs. 176-194
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados