InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
ESL Written development at home and abroad: taking a closer look at vocabulary
Victoria Zaytseva Zaytseva, Inmaculada Miralpeix, Carmen Pérez Vidal
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 1, 2022, págs. 210-225
Because words matter: Investigating vocabulary development across contexts and modalities
Victoria Zaytseva Zaytseva, Inmaculada Miralpeix, Carmen Pérez Vidal
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 25, Nº. 2, 2021, págs. 162-184
Paul Meara, Inmaculada Miralpeix
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 18, 2021, págs. 177-205
El perfil del alumnado y profesorado de un grupo de institutos con resultados destacables en inglés
Isabel Pahissa, Roger Gilabert, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Raquel Serrano, Inmaculada Miralpeix, Teresa Navés, Neus Serra
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 39, 2014, págs. 91-100
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Inmaculada Miralpeix, Raquel Serrano, Teresa Navés, Roger Gilabert Guerrero
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 363, 2014, págs. 60-82
Lexical Knowledge in Instructed Language Learning: The Effects of Age and Exposure
Inmaculada Miralpeix
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 7, Nº. 2, 2007 (Ejemplar dedicado a: Research on Second Language Vocabulary Acquisition and Learning), págs. 61-84
Dorte Albrechtsen, Kirsten Haastrup and Birgit Henriksen, editors: Writing and vocabulary in foreign language acquisition. Angles on the English Speaking World, Vol. 4
Inmaculada Miralpeix
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 11, Nº. 1, 2007, págs. 103-105
Who Transfers More … and What?: Crosslinguistic Influence in Relation to School Grade and Language Dominance in EFL
Teresa Navés, Inmaculada Miralpeix, María Luz Celaya Villanueva
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 2, Nº. 2, 2005, págs. 113-134
Receptive vocabulary size and speed of lexical access in bilingual learners of English
Inmaculada Miralpeix
Exploring the lexicon of bilingual and plurilingual learners: lexical availability and vocabulary acquisition, 2018, ISBN 978-84-09-05164-9, págs. 52-53
The use of P_Lex to assess lexiacal richness in compositions written by learners of English as an L3
María Luz Celaya Villanueva, Inmaculada Miralpeix
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 399-406
Short-term effects of age and exposure on writing development
Teresa Navés, Inmaculada Miralpeix
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 407-416
Problemática de la enseñanza del francés en EGB, la situación en Terrassa
F. Álvarez, Ana de Blas, Clara Ubaldina Lorda Mur, Inmaculada Miralpeix, A. Rossell, Carmen Santos
Approches communicatives, vidéo et télévision dans l'enseign expériences et travaux pratiquesement des langues: expériences et travaux pratiques, 1985, págs. 221-222
Inmaculada Miralpeix
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 23, 2010, págs. 335-340
Es reseña de:
Gender perspectives on vocabulary in foreign and second languages / coord. por Rosa María Jiménez Catalán
Palgrave Mcmillan, 2010. ISBN 978-0-230-23262-4
Influence of Age on Vocabulary Acquisition in EFL, The
Inmaculada Miralpeix
Tesis doctoral dirigida por Paul Meara (dir. tes.), Carmen Muñoz Lahoz (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2008).
L1/l2 subtitled tv series and efl learning: a study on vocabulary acquisition and content comprehension at different proficiency levels
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Miralpeix (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2019).
Vocabulary acquisition in study abroad and formal instruction: an investigation on oral and written lexical development
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Inmaculada Miralpeix (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2016).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados