Periodo de publicación recogido
|
|
|
Exploring the effects of audiovisual material and age in pragmatic learning
Júlia Barón Parés, Carmen Muñoz Lahoz
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 36, no. 2, 2023, págs. 467-498
Teaching second language pragmatics in the current era of globalization: An introduction
Ester Ariadna Sánchez Hernández, Júlia Barón Parés
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 26, Nº. 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Teaching second language pragmatics in the current era of globalization), págs. 163-170
‘May I do something for you?’: The effects of audio-visual material (captioned and non-captioned) on EFL pragmatic learning
Júlia Barón Parés, María Luz Celaya Villanueva
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 26, Nº. 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Teaching second language pragmatics in the current era of globalization), págs. 238-255
BELC and SUBs: From learner to subtitles corpora
Júlia Barón Parés
Nexus, ISSN-e 1697-4646, Nº. 1, 2021, págs. 15-20
When Watching is not Enough: The Effects of Captions on L2 Pragmatics Acquisition and Awareness
Yashar Khazdouzian, María Luz Celaya Villanueva, Júlia Barón Parés
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 19, Nº. 2, 2020, págs. 90-107
"Can I Make a Party, Mum?"The Development of Requests from Childhood to Adolescence
Júlia Barón Parés
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 37, Nº 1, 2015, págs. 179-198
The acquisition of discourse markers inthe English-medium instruction context
Jennifer Rose Ament, Júlia Barón Parés
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.), 2018, ISBN 978-3-96110-093-4, págs. 43-74
Jennifer Ament, Júlia Barón Parés, Carmen Pérez Vidal
Learning second language pragmatics beyond traditional contexts / coord. por Ester Ariadna Sánchez Hernández, Ana Herraiz Martinez, 2018, ISBN 978-3-0343-3437-2, págs. 111-146
Developing pragmatic sequences of interaction: a quantitative perspective
Júlia Barón Parés
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 759-767
"Please, Please, Please": Trying to be Polite in an EFL Context
Júlia Barón Parés
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication / coord. por Lucía Fernández Amaya, María de la O Hernández López, Reyes Gómez Morón, Manuel Padilla Cruz, Manuel Mejías Borrero, Mariana Relinque Barranca, 2012, ISBN 978-1-4438-4171-9, págs. 174-196
Júlia Barón Parés (res.)
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 23, 2010, págs. 327-330
Es reseña de:
Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching and Testing
Eva Alcón Soler (ed. lit.), Alicia Martínez Flor
Multilingual Matters, 2008. ISBN 9781847690845
Pragmatic development in an efl context
Júlia Barón Parés
Tesis doctoral dirigida por María Luz Celaya Villanueva (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2009).
Textual and interpersonal pragmatic markers in full- and semi-english-medium instruction: their acquisition and the impact of learners' motivational profiles
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Júlia Barón Parés (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2018).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados