El projecte de Tesi Doctoral que es presenta en aquest document aborda la temàtica del treball expressiu i artísticcom a eina de promoció de la resiliència en l¿àmbit de l¿acció socioeducativa. La finalitat dela recerca és comprendre què aporta la metodologia artística en l¿acció socioeducativa i avaluar-ne els seus beneficis a través de la creació i aplicació d¿un recurs educatiu que sigui útil per infants i joves en risc d¿exclusió social així com per les i els educadors que treballen en Centres Oberts atenen a aquest col¿lectiu. En aquest projecte, l¿art, i les metodologies artístiques, actua com a mediador per impulsar la creativitat com a vehicle de promoció de la resiliència. Abans del disseny del mateix, es considera important fer una aproximació diagnòstica que permeti detectar les necessitats i els beneficis d¿aquesta metodologia d¿acció, alhora que es confirma el valor de l¿art i l¿expressió com a eina de transformació social i de promoció de la resiliència. A partir de les necessitats expressades s¿elaborar un recurs socioeducatiu que fa ús de les metodologies artístico-expressives. Des del nostre punt de vista, a través de l¿expressió artística s¿ofereix un mitjà d¿expressió no verbal el qual permet oferir als infants i joves l¿oportunitat de dir allò emocional, més íntim o més dolorós de manera simbòlica i indirecte, multiplicant-se les oportunitats de comunicació i de promoció de la resiliència només pel fet de donar veu.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados