Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'ensenyament i l'aprenentatge de la participació

  • Autores: Edda Sant Obiols
  • Directores de la Tesis: Joan Pagès Blanch (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2013
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Francisco F. García-Pérez (presid.), Antoni Santisteban Fernández (secret.), Nicole Tutiaux-Guillon (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TDX  DDD 
  • Resumen
    • Aquesta tesi té com a objectius definir el concepte de participació crítica, identificar i analitzar com s’ensenya i s’aprèn a participar i fer algunes propostes per millorar aquest ensenyament- aprenentatge. A partir de l’estudi del cas “Les Audiències Públiques als nois i les noies de Barcelona” (un programa municipal d’educació per la ciutadania), s’han aplicat els mètodes mixtes per recollir i analitzar dades provinents de 112 alumnes, 6 professors, 3 professors d’universitat i 2 tècnics educatius de l’ajuntament de Barcelona. Les dades es van recollir per mitjà d’entrevistes, qüestionaris i observacions i es van analitzar quantitativa, qualitativa i dialècticament. D’acord amb tots els col·lectius implicats, es pot ensenyar a participar críticament mitjançant la combinació d’activitats d’aprenentatge comunitari amb les discussions a l’aula sobre temes controvertits, especialment aquells vinculats a la política i al poder. Els resultats també indiquen que els programes d’educació per la ciutadania i les finalitats del professorat poden tenir un impacte en l’aprenentatge de participació que realitza l’alumnat


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno