Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Medición de los Impactos de la Difusión de la Innovación de un Proyecto de Responsabilidad Social

  • Autores: César Sáenz Acosta
  • Directores de la Tesis: Daniel Arenas Vives (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2012
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Josep Maria Lozano i Soler (presid.), Rosa Nancy Matos Reyes de Vallejos (secret.), Joan Fontrodona Felip (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Les empreses estan desenvolupant projectes de responsabilitat social amb les seves comunitats amb la intenció de prevenir conflictes socials. Moltes d'aquests projectes involucren desenvolupament de capacitats als beneficiaris perquè puguin generar més ingressos i millorar la seva qualitat de vida. No obstant això, les empreses no mesuren els impactes socials d'aquests projectes de responsabilitat social, limitant-se a reportar només indicadors de gestió que involucra quantitat de beneficiaris capacitats. El problema és, per tant, que no es coneixen investigacions que mesurin els impactes de l'adopció d'un projecte de responsabilitat social que involucri desenvolupament de capacitats. L'objectiu d'aquesta investigació és contribuir al coneixement per millorar la gestió dels projectes de responsabilitat social coneixent les activitats per generar el canvi de conducta dels beneficiaris i millorar la comunicació dels seus impactes per mitjà del retorn social de la inversió. Per complir amb els objectius es realitza una àmplia revisió de literatura respecte als models per al generar el canvi de conducta i el mesurament del retorn social de la inversió. Per a aquest estudi es va realitzar una investigació qualitativa, d'estudi de casos, per investigar dos projectes de desenvolupament de capacitats socials d'un projecte de responsabilitat social empresarial. Després, es va desenvolupar amb una estratègia de recerca de triangulació amb múltiples fonts d'evidència com una forma de corroboració, juntament amb un protocol que considera una visió del projecte, els procediments de camp, i preguntes. Els resultats de la investigació mostren que els processos de canvi de conducta dels beneficiaris per a l'adopció d'aquests projectes de responsabilitat social passa pels processos: coneixement, persuasió, decisió, implementació i confirmació. Així mateix, la investigació mostra que és possible incorporar aquest procés de canvi de conducta per mesurar el retorn social de la inversió. Tot això és possible mesurant els impactes d'aquests projectes generats en els beneficiaris i en els altres actors socials relacionats amb aquests projectes, com per exemple, les empreses auspiciadores, col • laboradors, clients, entre d'altres.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno